Körü körüne bir yabancı hayranlığı yok ama yerli üründen beklenti çok yüksek!
Yerli üründe en yüksek fayda, en ucuz fiyatla bekleniyor.
Bire bir aynı kalitede olan 2 ürün için yabancı ürüne bir miktar daha fazla para ödeyebiliyoruz ama yerli ürünün fiyatının mutlaka çok uygun olmasını bekliyoruz.

Peki ya fayda bölü maliyet!

Bir ürün ya da hizmeti satın alırken en önemli kriter bize sağlayacağı faydanın ne olduğudur.
Ardından o faydanın bize olan maliyetine bakarız.
Peki, nasıl oluyor da bize sağlayacağı faydanın bire bir aynı olacağına inandığımız halde, aynı fiyatla yerli ürünü tercih etmiyoruz?
Bu sorunun tek bir cevabı yok... Bu neden kişiye göre değişiyor.
Duygusallık yapıp küskünlük gösterenler bile var!
Şöyle ki, “madem yerli, ben de onu tercih ederek desteklemiş oluyorum, o da bana çok özel koşullar sunmalı!” diye düşünülüyor.

Peki ama bunun kime faydası var?

Tüm bunları şunun için yazdım. Şu an siz bu yazıyı (muhtemelen) ya ST Dergilerinden ya da HaberOrtak.com’dan okuyorsunuz.
Her iki yayın da Alternatif Yayın Grubu’nun tüm endüstriyle iletişim sağladığı yayınlar.
Endüstride iletişim deyince öyle aklınıza masa başında hazırlanan 1-2 dergi gelmesin!
Mühendisler, müdürler, ustalar, satın almacılar, yöneticiler, yatırımcılar ve yazmakla bitiremeyeceğim kadar çok bölüm şefleri...
Hepsi ST Dergileri ve HaberOrtak.com aracılığıyla endüstride bilgi paylaşıyorlar.
Bunu (bu potansiyelde) yapabilen dünyada sadece birkaç yayın grubu var.
Onlardan biri de Alternatif Yayın Grubu... Karlı ve sürekli büyüyen bir şirket.
Peki, Türkiye endüstrisinde Alternatif Yayın Grubu’nun yaptıklarını yabancı bir yayın şirketi yapsaydı, o şirketin değeri ne olurdu?
Saygılarımla.