Bitmedi.. Ucuz vinç satan, pahalı vinç satana; pahalı vinç satan da ucuz vinç satana hayran!
Bir de marka tercihi var tabi. Yerli makina mı kullanmalı, yabancı mı?
Bu liste böyle sürüp gidiyor vinç sektöründe.. Hemen herkes yaptığı işten mutsuz!
Birkaç istisna dışında neredeyse tüm sektör, kendi işinden çok başkasının yaptığı işi daha karlı görüyor.
Karlı görmek bir yana, daralan pazarda çıkış noktası olarak rakiplerinin yaptığını yapmak, moda haline geldi desem, sanırım abartmış olmam.
Bu sektörde beni biraz sivri dilli bulurlar. Ancak benim bir vinç firmam olmadığı için, yazdığım ve söylediğim her şeyin sektör menfaatleri doğrultusunda algılanması gerekiyor.

Büyük tonajlı işler kazandırmadı
Son birkaç yılda özellikle demir çelik sektöründen büyük tonajlı işler alan vinççiler pek para kazanamadı.
İşi alabilme heyecanıyla olsa gerek, ‘şartnamelerin şartlarına!’ pek dikkat edilmedi!
Sonuçta büyük tonajlı iş yaparak zarar eden firmalar, sorunun iş tercihinden kaynaklandığını düşünmüş olmalı ki; şimdilerde küçük çaplı vinç işlerini kaçırmamak için uğraşıyorlar!

Ucuz vinç mi daha iyi, pahalı vinç mi
Türkiye’de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar (KOBİ’ler) vinç tercihlerini, pahalı ve uzun ömürlü yerine, ucuz ve daha kısa ömürlüden yana kullandı.
Durum böyle olunca da işlerini buna göre konumlandıran vinç firmaları kazandı.
Önceleri, ‘ucuz vinç satıyor’ diye şiddetle eleştirilen firmalar şimdilerde rakipleri tarafından takdir ediliyor.
Aman! Burada kimseyi yanlış yönlendirmeyeyim.
Benim fikrim, ucuz vinç isteyene ucuz vinç; uzun ömürlü vinç isteyene de daha kaliteli vinç verilmesinden yana.

Kim büyük vinççi 
Birçok sektörde olduğu gibi vinç sektöründe de çok çetin bir rekabet var.
Hatta bazen bu rekabet, rekabet olmaktan çıkıyor ve sahtekarlık boyutuna bile geçebiliyor.
Durum böyle olunca da çok büyük vinç firmaları hariç, özellikle ekonomik gücü olmayan firmalar sürekli eleştiriliyor.
Ben her firmanın eksik yönlerinin eleştirilmesini son derece haklı buluyorum. Ancak sorunlu firmaları sektörde yokmuş gibi kabul etmeyi de hiç mantıklı bulmuyorum.
Sonuçta bir tane vinç pazarı var ve bu pazardan pay alan hemen her firmanın sektörde varlığı kabul edilmeli ve rekabet ona göre şekil almalı diyorum.
Örneğin; bu rekabetten, önce müşterinin kazanması ve işini düzgün yapan vinç firmalarının daha çok tercih edilebilmesi için gelin farklı satış teknikleri geliştirelim.
Vinç bedava, servis şu kadar yıl, şu kadar para olsun.. Mesela!