Temizlik, hijyen ve kozmetik sektörü Endüstri 4.0’ın gerekliliklerine hızlıca adapte olmak için önemli yatırımlara imza atıyor.

Nisan sayısında kapak konusu olarak incelediğimiz, “Temizlik, Hijyen ve Kozmetikte Endüstri 4.0 Uygulamaları” bölümünde,  Endüstri 4.0 yolunda dijital dönüşüm çalışmalarına hız veren ve bu alanda yatırımlar yapan güçlü markaların yakın dönem projelerini mercek altına aldık ve 3D printer kullanımının giderek yaygınlaştığını gözlemledik.

Sektörde uçtan uca entegre üretim yapan, yani hammaddenin, aynı tesis içerisinde ürün haline gelip, bitmiş ürün olarak ambalajlanıp, el değmeden depolanıp, tüketicilerle buluşmak üzere sevk edilmeye hazır hale geldiği Türkiye’nin sektördeki tek şirketi konumundaki Hayat Kimya tesislerinin Ar-Ge Biriminde “3D printer sistemi” kullanılıyor. Hayat Kimya Kağıt Fabrikası Direktörü Lütfi Aydın, “Ambalaj ArGe birimimizdeki 3D printing sistemiyle deterjan ambalajlarımızın test üretimlerini burada gerçekleştirebiliyoruz” diyor.

Günlük üretimi yapılan 700 bin ile 1 milyon arasındaki kozmetik ürünün ambalajlarının tasarım ve üretimini; baştan sona bünyesinde gerçekleştiren Erkul Kozmetik de 3D printing teknolojilerinden yoğun biçimde yararlanıyor. Erkul Kozmetik San ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Erkul, ziyaretimizde; “Ambalaj tasarım sürecinde 3B katı modelleme yazılımları ve 3B printer’ler kullanarak üretim öncesi gerçeğe en yakın sonuçları elde ediyor, daha tasarım aşamasında nihai ürüne dokunma şansı buluyoruz”  diyor.

• • •

Fabrika Ziyaretlerimiz bu markalar ile sınırlı değil. Otomotiv sanayine supap, tij, tırnak gibi çözümler üreten Supsan’ın, gelecek dönemde Endüstri 4.0’a ağırlık vererek üretimlerini robotize etme planları yaptığını söyleyen Genel Müdür Salih Alson, Endüstri 4.0 odaklı dönüşüme pres hatlarından başlamayı hedeflediklerini vurguluyor.

• • •

“Ayın Röportajı”nda, Endüstri 4.0 projeleri ile üretim verimliliğini etkileyen faktörleri ortaya çıkarıp işletmelere yüzde 100 üretim hakimiyeti sağladıklarını vurgulayan Smaris Bilişim Teknoloji A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Demirbaş’ı konuk ettik. 

“Vizyoner Bakış” bölümünde ise Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm çözümleri ile sahadan veriyi toplayıp, merkezde analiz ve raporlama ile farkındalığa dönüştürdüklerini, sonra da Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) çözümü ile sahaya taşıdıklarını açıklayan Qualist Genel Müdürü Gökay Turanlıoğlu ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Keyifle okumanız dileğiyle…