Ekonomi bilimi malları insan gereksinim ve isteklerini karşılayan nesneler şeklinde tanımlar. Mallar iki temel kategoriye ayrılırlar; sermaye malları ve tüketici malları. Tüketici malları üzerlerinde daha fazla işlem yapılmayan, kullanılan ve işlevsellikleri zayıfladıklarında atılan mallardır. Bu mallar günlük kullanılan, gıda gibi anlık gereksinimleri veya mücevher gibi uzun vadeli gereksinimleri karşılayan mallardır. Tüketici malları herkesçe kullanılır. 

* * *

Sermaye malları ise bir ülkenin gelecekteki üretim kapasitesini arttırmaya yardım eden ürünlerdir. En yaygın örnek de ekipmanlardır. Sermaye mallarının kullanıcıları üreticilerdir. Esasen sermaye malları üretim faktörleri arasında yer alır. Sermaye malları üretimi daha fazla imalat istihdamı yaratır. Muhasebe bilimi de sermaye mallarını sabit varlıklar olarak kabul eder. Tüketim malları ise yalnızca envanterdir.  

* * *

Bir ekonomi birkaç sınırlı şekilde büyüyebilir; doğal kaynaklar keşfedebilir, teknoloji iyileştirilebilir, nitelikli işgücü arzı arttırılabilir. Bunların en önemlisi sermaye malları yapısını iyileştirmektir. İleri düzeydeki sermaye malları üretim artışını üç yönden destekler: kapasiteyi arttırır, işgücü üretkenliğini geliştirir ve verimlilik düzeyini yükseltir.

Ekonomik büyüme isteniyorsa teşvik önceliği sermaye malları sektörüne, ağır sanayiye olmalıdır!