İçinde konfeksiyon dahil olmak üzere; kumaş, halı, iplik, teknik tekstil başta olmak üzere, inşaat ve tıbbi alanlara dahi hitap edebilen bir alan tekstil sektörü.

30 milyar dolarlık iş hacmine sahip olan bu sektörde dünyadaki son 10 yıllık ortalamaya baktığımızda Türkiye, ne yazık ki en çok tekstil makinası satın alan ülkeler arasında hep ilk 3'te yer alıyor. İhracatın yüzde 25'ini sadece tekstil ürünleri ile gerçekleştirdiğimizi ve istihdam gücünün de yüzde 25'inin yine tekstilde çalıştığını ama tüm bu pozitif verilere rağmen makina ihracatımızın 400 milyon dolar gibi çok düşük bir değere sahip olduğunu görmek bizi hem üzüyor hem de düşündürüyor. Türkiye'de sadece boya ve apre konusunda bazı makina üreticileri kendilerini öne çıkarabilmiş durumda. Sektörün en önemli problemi, daha çok "sipariş üzerine" makina üretimi yaptığından, uzun termin sürelerine sahip olması. Dolayısıyla yurtdışı pazarlara daha fazla ihracat gerçekleştirmek için tekstil makinası üreticilerinin alması gereken aksiyonun, doğru otomasyon partnerleri ile çalışarak, makinayı, katma değerini artıracak tasarım ve otomasyon teknolojileriyle donatmak olduğuna kimsenin itirazı olamaz.    

"Tekstil" sektörünü ele aldığımız Mayıs sayımızda bu bilinçle yıllardır yatırım yapan tekstil ve tekstil makinası üreticilere odaklandık.

İlk olarak; yakın bir zamanda Ethernet altyapısına sahip, tam anlamıyla Endüstri 4.0 uyumlu bir makina hattını Schneider Electric'in güçlü otomasyon partnerliğinde hayata geçirmeye hazırlanan Has Group'un fabrikasını, partneri  Schneider Electric beraberliğinde ziyaret ettik.  

İkinci ziyaretimizi, üretimde, kalite, verimlilik süreçleri ya da kayıpların analiz kısmının hiçbirinde kağıt kalem kullanmayan ve TPM çalışmaları kapsamında kendi özel "yönetim sistemini" de geliştirerek ödül kazanan Penti Fabrikası'na gerçekleştirdik.

Üçüncü ziyaretimizi, en iyi ilk 3 Ar-Ge merkezi ve tekstil sektöründe en iyi Ar-Ge Merkezi birinciliği gibi ödüllere sahip olan Kordsa'ya gerçekleştirerek üretim tesislerinden topladığı verilerle verimliliğini nasıl artırdığını yerinde gözlemledik.

Kapak konusunda son ziyaretimizi, 15 bin metrekare kapalı alana sahip otomasyonlu yeni fabrikasını Hadımköy’de inşa etmeyi planlayan ve bu konudaki fizibilite çalışmalarını tamamlayan Malkan Makina'ya yaptık.  

Fabrika ziyaretlerimiz bunlarla sınırlı değil elbette!.. Feka Otomotiv ve Yılmaz Makine röportajlarımızda yerli mühendislik gücümüzün ulaştığı noktaları detaylıca inceleyebilirsiniz.

Dosya bölümünde "Emniyet Çözümleri" alanındaki yeni trendlere, bu alanda yapılmış röportaj ve  güncel uygulamalara; Ayraç bölümünde ise "OT/VT" başlığı altında yeni ürünlere ve uygulamalara yer verdik.


*****

Mayıs sayımızda "Tepedekiler"  bölümünün konuğu; her alanda “iyi” olmak yerine kullanıcıya farkındalık ve rekabet avantajı sağlayacak alanlarda “çok iyi” olmak gerektiğini kaydeden ABM Greiffenberger Türkiye Ülke Müdürü Cenkay Angıç oldu.

 “Ürün Karşılaştırma” bölümünde bu ay "Sürücü"leri inceleyerek, farklı markalara ve çözümlere yer verdik. Bu bölümde yer alan yenilikçi ürünler ve özellikleri üzerine yapılacak incelemeler, doğru seçim kararını verirken kullanıcıları aydınlatmayı hedefliyor.

Keyifle okumanız dileğiyle…