Birfabrika ne müşteri tatminini, ne de yüksek verimlilik düzeyini plansız duruşyapan, kusurlu parçalar üreten makineleriyle yakalayamaz!

Birfabrika iyi satıcılardan aldığı makine ve ekipmanları aldıkları haliyle kullanarakrakiplerine imalat tabanlı üstünlük de sağlayamaz.

Bugerçekleri fark eden fabrikaların “toplam üretken bakım (TPM)” öğretisiniuygular.

*                                       *                                 *

TPM veritabanlı bir yaklaşımdır: veriler olmadan eylem olmaz, eylem olmadan veri olmaz.Makinenin, istasyonlarının, arıza türlerinin, müdahalelerin verileri toplanır,makinenin davranışlarının anlaşılmasında, eğitimlerde kullanılır.

TPMbanyo küveti eğrisine inanır. Bu eğri ekipmanların ilk kullanıma alındıklarındaçocukluk hastalıklarına benzer biçimde arıza ürettiklerini, ekonomikömürlerinin sonlarında yaşlılar gibi sıklıkla sorun çıkardıklarını ifade eder.Her makine banyo küveti biçimli yaşam eğrisine göre yönetilir; ilk ve son dönemlerindesayıca çok ve yetenekli bakımcı ile diğer zamanlarda görece dar kadrolarlayönetilir. TPM anlayışında aşırı ya da yetersiz bakım olmaz.

TPMorganizasyonu da ekonomiklik ilkesince tasarımlanır. Örneğin montaj hatları dağıtık,motorlar merkezi bakım sistemi ile yönetilir.

TPMekiplerinin çekirdeğini ikişer kişilik kadrolar oluşturur. Biri teşhis yapar,diğeri çözüm, el kitabı, değiştirilecek parça temini ile uğraşır. Her ikisi dehızlıdır.

*                                       *                                 *

Ancaktoplam üretken bakımın asıl katma değeri standart ekipmanları özelleştirerekdaha hızlı, daha seyrek arıza yapan, daha az enerji tüketen, daha az kusurluparça üreten, kararlı çalışma moduna daha kısa sürede ulaşan yüksek performansdüzeyine çıkarmasıdır.

Ekipmanyatırımından daha çok kar etmek isteyen firma TPM yapmalıdır!