Ağır sanayi pek çok alanda büyük çaplı değişimler yaşamakta. Bunlardan bir tanesi de ekipman satan firmaların servis gelirlerinin artmakta oluşu. Avrupa genelinde ağır ekipman üreticileri karlarının yarıdan fazlasını servislerden elde eder hale geldiler. Bu gelir artışı bir yandan servis fiyatlarının yükselmesi, diğer yandan da servis çeşitlerinin artması ile sağlandı.  

* * *

Bu durum ekipman üreticilerinin hoşuna gitse de kullanıcılarca aynı duygularla karşılanmadı. Önceleri büyük oranda fiyata, biraz da operasyon giderlerine bakarak verilen yatırım kararları bu yeni durumda dikkatleri toplam yaşam çevrimi maliyetine çevirdi. Böylelikle yatırımlar daha bilinçli yapılır olsa da asıl sorun olan ağır sanayi ekipmanlarının uzun ömürlü olmalarını ve yüksek üretkenlik düzeyinde çalışmalarını sağlayacak servis bedelleri optimize edilemedi. 

                       * * *

Bu sıkıntıyı gören bazı firmalar uygun fiyat, esnek ve daha geniş coğrafyada çalışma vaatleri ile bakım anlaşmalarını ekipman üreticilerinin elinden kapmaya çalışmaktalar. Bu firmalar çok güvenilir olmasalar da rekabetçi fiyatları ile piyasayı düşürmekteler. Gerek bu tehdidin, gerekse de müşteri odaklı düşünmenin etkisiyle ekipman üreticileri hem fiyatı, hem kendi servis maliyetlerini düşürecek, ancak karlarını düşürmeyecek servis modeline yönelmekteler. Bu model Internet üzerinden kestirimci bakım yapmak şeklinde özetlenebilir. Hassas ve doğru verileri uzaktan analitik araçlar ile işleyerek ekipmanların arızalanmasını nokta müdahalelerle önleyecek bu yaklaşım ekipmanların hem üreticileri, hem kullanıcıları için çare olacak!