Eskişehir’de 2015 yılında kurulan, 6 farklı ürünü ve kombinasyonlarının bulunduğu geniş ürün yelpazesine sahip olan Modoya, otomatik yönlendirmeli araçlar (OYA / AGV) ile akıllı otomatik depolama ve taşıma sistemleri geliştiriyor. 

Modoya Ürün Müdürü Abdurrahim Özcan, hedefleri doğrultusunda Ar-Ge projeleriyle birçok komponenti yerlileştirdiklerini, yerlileştirme ve millileştirme çalışmalarına hızla devam ettiklerini söyledi.

Firmanızın yapılanmasından ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerden kısaca bahsedebilir misiniz?

İsmini Modüler Otomatik Yönlendirmeli Araç’ın kısaltmasından alan MODOYA A.Ş., 2015 Kasım ayında intralojistikte robotik ve veri odaklı çözümler geliştirmek, bu alanda geliştireceği ürünler ile birlikte dünya pazarında söz sahibi olmak üzere faaliyetlerine başladı. Firma yapılanmamızı, endüstriyel ürünlerin tasarımı, makina mühendisliği, elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği ve uçak mühendisliği gibi farklı disiplinlerden gelen insanların yaratıcılıkları, becerileri ve hayalleri oluşturuyor. Ekibimiz, ekonomik, teknolojik, sosyal ve politik çevresinde meydana gelen olayları analiz eden ve sentezleyen vizyoner lider olarak tanımladığımız üst düzey yöneticilerimizin sahip oldukları bilgi birikimi ile yoğrulmakta ve buna bağlı olarak hızlı bir şekilde gelişip genişlemektedir. Firmamız, intralojistik ile ilgili tüm alanlarda verimliliği arttırmaya yönelik özgün ve yenilikçi Otomatik Yönlendirmeli Araç (OYA, AGV) ile akıllı otomatik depolama ve taşıma sistemleri geliştirmeyi misyon edinmiştir. 

Ürün gamınızda neler bulunuyor? Ürününüzün diğer AGV’lerden farkı nedir? 

OYA’lar dünyada 50 yıldır bilinen ve otomotiv, beyaz eşya, gıda, lojistik depolama ve dağıtım tesisleri gibi işletmelerde kullanılan bir teknoloji olmakla birlikte ne yazık ki ülkemizde kullanımı henüz yaygınlaşmamıştır. Dünyada kullanımı her geçen gün artan OYA/AGV sistemlerinin Türkiye’deki kullanımı ile ilgili bu olumsuzluğun maliyetler ile ilgili olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla önceliklerimize aldığımız ilk konu, bir otomobil geliştirme sürecine benzer bir süreç ile ürün tanımlarımızı net bir şekilde ortaya koyarak detaylı ürün ağaçları oluşturmak ve bu ürün ağacındaki yüksek maliyetli ithal kalemlerin yerlileştirilmesi ile uygun maliyetli ürün elde etmek oldu. Donanım ve yazılım geliştirmesi tamamen firmamıza aittir. Gerçekleştirdiğimiz TEYDEB destekli Ar-Ge projeleri ile Enerji Dağıtım Ünitesi (EDU), Batarya Yönetim Sistemi (BYS) ve Araç Kontrol Ünitesi (AKU) gibi birçok komponenti özgün ve yerli olarak geliştirerek bu amaca hizmet ettik ve etmeye devam ediyoruz. 2019 yılında odaklanacağımız nitelikli Ar-Ge projelerimizden biri de Türkiye’nin ilk yerli lazer navigasyon ve güvenlik alan tarayıcısını geliştirmek üzerinedir. Bilindiği üzere, lazer navigasyon ve güvenlik alan tarayıcıları ithal ürünlerdir ve araç birim maliyetlerinin neredeyse üçte birini oluşturuyor. Millileşmeye ve teknolojik açıdan olgunlaşmaya devam eden ürünlerimiz, kısa zamanda hem yurt içi pazarda hem de dünya pazarında tercih edilen rekabetçi bir ürün olacaktır. Henüz 3 yaşını tamamlamış bir firma olarak, 6 farklı ürün ve ürün kombinasyonları ile geniş bir ürün ailesine sahip olmak ve piyasada 40’tan fazla aracımızın mesafe kat etmesi bunu doğrular niteliktedir.

Üniversite-sanayi iş birliği konusundaki çalışmalarınız nelerdir?

Teknolojimizi güncel tutmak ve otonom araçlar konusunda standart belirleyici seviyeye gelmek amacıyla sürekli üniversitelerimiz ve değerli akademisyenlerimiz ile iş birliği içerisindeyiz. Yapay zeka, dinamik rota optimizasyonu ve doğal navigasyona odaklanarak, işletmelerin intralojistik süreçlerini iyileştirmek üzere otonom araç teknolojilerinde derinlemesine Ar-Ge çalışmalarına devam ediyoruz. Endüstrideki müşterilerimizin beklentileri, vizyon hedeflerimiz olmaya devam ediyor.

2018 yılı içerisinde gerçekleştirdiğiniz AGV uygulamaları hakkında bilgi verebilir misiniz?

2018 yılında ekonomide yaşanan hızlı ve sert değişimlere rağmen MODOYA için çok verimli bir yıl oldu. 2018 yılı içerisinde 2 yeni OYA/AGV modelimizin lansmanını gerçekleştirdik. Bunlardan ilki 100 kg’ye kadar hafif yükleri üzerinde taşıma kapasitesine sahip OYA JR (Junior) modeli, diğeri ise 2 tona kadar yükleri arkasında çekebilme kapasitesine sahip sınıfının en dar (520 mm) ölçüsüne sahip OYA TR (Truck) modelidir. Bu iki farklı modelin lansmanı ile birlikte ticarileşmesi gerçekleşti. E-ticaret ve tekstil sektörlerindeki iki farklı müşterimiz ile el sıkıştık. Buradan bir kez daha bizlere ve ürünlerimize güvenen değerli müşterilerimize teşekkür eder, şükranlarımızı sunarız. 

Sizi tanıyabilir miyiz?

1985 Eskişehir doğumluyum. 2008 yılında Makina Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra otomotiv, beyaz eşya ana ve yan sanayilerinde üretimden Ar-Ge’ye değişik departmanlarda tecrübe edindim. 2015 yılı son çeyreğinde değerli ortaklarım ile birlikte MODOYA A.Ş.’yi kurduk. Diğer iki şirket ortağımız da otomotiv ve savunma sektörlerinde 20 yıldan fazla sürede edindikleri bilgi birikimini personelimiz ve firmamızın geleceğine aktarmaya devam ediyorlar.