Robotik-Mekatronik Dergisi`ni yayımlama kararı aldığımızda sektörün önde gelen firmalarını ziyaret ederek bilgi alışverişinde bulunmuştum. Bu firmalara, sizin anlattıklarınızla; müşteri adaylarınızın robotlu üretimden beklentileri aynı mı? diye sordum. Yanıt, ``Kesinlikle hayır`` oldu. Aldığım bu cevaba hiç şaşırmadım. Çünkü öncesinde üretim sektörünün robotlu üretim konusundaki algısının ne olduğuna dair küçük bir araştırma yapmıştım. şimdi sonuçlar net bir şekilde ortaya koyuyor ki; müşteri adaylarının `robotlardan` beklentileri gerçeklerle pek örtüşmüyor... Peki bunun çözümü için ne yapılmalı?
Algı yönetimi uygulanmalı

Buradan da anlaşılacağı gibi Türkiye`de endüstriyel robot kullanımının hayli düşük oluşunun önemli bir sebebi de algı sorunudur. Robotlu üretim hizmetini satın alması beklenen insanlar, bu uygulama ile ne kazanacağını tam olarak bilmiyor. Hiç kimse bu konudaki algı eksikliğini bir yetersizlik olarak değerlendirmesin. Algı yönetimi bir uzmanlık işidir ve mutlaka bu konuda uzmanlarla çalışılmalıdır.

Algı yönetim merkezi kuralım

Endüstriyel robot uygulamaları konusunda faaliyet gösteren ve geleceğe yatırım yapmak isteyen otomasyon firmalarımızdan oluşan bir algı yönetim merkezi kuralım. Bu merkezin ortak oluşturacağı bir bütçeyle marka yönetimi değil, kullanıcıyı bilgilendirme esaslarına dayalı, sadece algı yönetimi uygulaması yapalım.
Çünkü bu sektörde faaliyet gösteren firmalarımızın elinde çok başarılı örnekler olmasına rağmen, birçok uygulamaya ``Rakiplerim tarafından görülmesin`` düşüncesiyle paylaşılmasına izin verilmiyor.
Algı yönetimi konusunda uzman bir iletişim ajansıyla çalışarak, Türkiye`de robot kullanımının hızla artırılabileceğine gönülden inanıyorum.
Bu durum bir yandan da bardağın hangi tarafına baktığınızla doğru orantılı!
Türkiye`de robot kullanımı çok mu az?
Yoksa, Türkiye`de robotla üretim yapacak daha çoook fabrika mı var?

Herkese iyi haftalar…