Tanıtım faaliyetlerinden beklenti genellikle, “reklam verdim, telefonda sipariş almalıyım” yönündedir.
Bu beklentiye sahip olanların bazı durumlarda haklı gerekçeleri olabilir.
Örneğin:
-Piyasada bulunması zor olan ve büyük bir ihtiyaca cevap verecek olan bir ürünün reklamı yapılıyorsa
-Reklamı yapılan konuda rakipsiz olunduğunda
-Ve büyük fiyat avantajı sağlandığı durumlarda yapılan reklamların aynı anda satışa dönmemesi “kullanılan mecraların yanlış seçildiği” anlamına gelir.
Ne yazık ki bu kadar cazip özelliği olan bir ürüne sahip olmak ancak yılda 1-2 firmaya nasip olur.
Geriye kalan tüm firmalar için ciddi rekabet koşulları vardır ve bu durumda rakiplerinden öne geçebilmek için reklam yapmak şarttır.

İşe yarayıp yaramadığını anlayabilirsiniz

Reklamla desteklenen her ürünün satışı daha kolaydır. Bu gerçekle reklamın gücünden yararlanmak gerekir.
İşte “reklam param çöpe gitmesin!” diyenlere birkaç ipucu…
Eskiden reklamını yaptığımız ürün ve hizmetler hakkında müşteri adaylarımız ayrıntılı bilgi almak istediklerinde bize “telefonla ulaşırlardı”. Şimdi bu ön bilgi talebi yerini internete bıraktı.
Yani artık hakkımızda bilgi sahibi olmak isteyen müşteri adaylarımız önce bizi aramak yerine web sitemizi ziyaret ediyorlar.

Web sitenizin trafiğini sürekli kontrol edin

Bunun için tek yapmanız gereken web sitenize bir kod eklemek. Bunun için size ücretsiz hizmet veren birkaç alternatif var.
Google Analytics ve Sayyac gibi trafiğinizi ölçen ve size bilgi veren web yayınları var. Bu ücretsiz hizmet sayesinde web sitenizle ilgili her 24 saatte bir şu bilgilere sahip olursunuz:
-Web sitemi nereden kaç kişi ziyaret etti?
-Hangi sayfalarımla ilgilendi?
-Sitemde kaç dakika kaldı?
-Siteme nereden ulaştı?

Dergi reklamlarınızı da ölçer!

Evet. Bu web sitenizin trafiğini ölçen siteler sizin dergilere verdiğiniz reklam ve dağıttığınız insertlerin başarılarını da ölçer. Nasıl mı?
Yukarıda tavsiye ettiğim ücretsiz analytics hizmetleri sayesinde her gün “Sitenizin Trafik Kaynakları” bölümünden her şeyi görürsünüz.
İnternette arama motorları aracılığıyla sitenize kaç kişi gelmiş, verdiğiniz web reklamlarından sitenize kaç kişi yönlenmiş ve sitenize “Doğrudan Bağlantı” ile kaç kişi ulaşmış?
Yani, www.firmaadınız.com şeklinde yazarak direk sizin firmanıza ulaşmış kişi sayısı kaç?
İşte bu sorunun yanıtı sizin dergilere verdiğiniz reklamların geri dönüşüm oranını gösterir.
Sonuçta “firmanıza yeni ulaşanlar” web adresinizi nereden bulmuş olabilir ki?
“Ben web siteme gelen ziyaretçinin sayısıyla ilgilenmiyorum, sadece yaptığım satışlarla ilgileniyorum!” diyenlere bir kötü haber de benden:
Web sitenizin ziyaretçi sayısıyla satışlarınızın adeti doğru orantılıdır. Bunu 1-2 yıl içinde çok daha iyi anlayacaksınız.
Saygılarımla.