1 yılın sonunda hangi firma daha karlı oluyor?
Örneğin, sürekli reklam yapan firmaların çoğunlukla kendi sektörünün büyük firmaları olduğunu görüyoruz.  Bu durum, büyük firmaların zaten harcayacak çok paraları oluşundan mı kaynaklanıyor?
Reklam yatırımı yapmayan firmaların en çok ön plana çıkardığı mazeret, “reklam harcamalarının satışlarımıza olan etkisini ölçemiyoruz” oluyor.

Bu yüzden çoğu küçük ve orta ölçekli firmalar reklam için ciddi yatırım yapmaktan kaçınıyor.
İş dünyasında hiç reklam harcaması yapmayan firmaların, reklam harcaması yapan firmalara oranla birkaç kat fazla olduğu biliniyor.
Peki, hiç reklam harcaması yapmadan ‘varlığını sürdüren’` firmaların pazar paylarının ne kadar olduğunu hiç merak ettiniz mi?
Peki ya her yıl ciddi bir disiplinle reklam bütçesi yapan firmaların, bu yatırımlarından ne beklediğini ve ne aldığını öğrenmek ister misiniz?

İşte reklam verenlerin görüşleri
17 yıldır reklamcılık yapıyorum. Bu süreçte yıllık milyon dolar reklam harcaması yapan firma temsilcisiyle de görüştüm, “ben reklama 5 kuruş harcamam” diyen firma sahibiyle de...
Hiç reklam harcaması yapmayan firmaların nedenlerini tahmin etmek hiç de zor değil. Merak edilen, reklam için para harcayan firmaların görüşleri.
Ben bu görüşleri sizin için derledim:
- Reklam yapmayınca müşterilerimiz, “ekonomik sıkıntı içinde misiniz, herhangi bir yeniliğiniz yok mu, küçülüyor musunuz?” gibi sorular soruyor.
- Reklam yapmayınca satışlarımız düşüyor.
- Reklam vermek soğuk havada yatağa işemek gibidir, önce ısıtır, sonra üşütür.
- Sektörümüzde çok rekabet var, reklam yapmayınca müşteri temsilcilerimizin görüşme trafiği de düşüyor, insanlar tanımadıkları firmayı ciddiye almıyor.
- Reklam yapmazsak firma ve ürünlerimizi başka nasıl tanıtabiliriz ki?
- Reklamcı arkadaşım, onu desteklemek için reklam veriyorum.
- Reklamlarımızın satışlarımıza etkisi oluyormuş, bunu reklam yapmadığımız yıllarda daha iyi anladık.

Siz nasıl bir tüketicisiniz?
Şimdi de olayı tüketici gözünden değerlendirelim...
Siz bir ürün satın alacağınız zaman tanımadığınız markayı pek tercih ediyor musunuz?
- Bu sorunun cevabı çoğunlukla “hayır” oluyor.
Nedeni güven duygusu...
Çünkü reklam yatırımı yapan firmanın tanınırlık oranı arttıkça tüketici gözünde “bu firma sağlam ve sürekliliği olan bir firma” algısı oluşuyor.
Dolayısıyla da tüketeceği ürünü seçerken pek tanımadığı bir ürünü satın almayı risk olarak görüyor.
Kısa bir süre satın alsa bile sadece ‘denemek amacıyla’ tercih ediyor ve bir süre sonra tanıdığı, güvendiği ve alışkanlık oluşturduğu ‘markaya’ geri dönüyor.

İşin özü...
Aslında işin özü şu...
Reklam yapmanın bir bedeli var.
Bu bedeli harcadığınızda ürün maliyetiniz artacağı için mutlaka satışlarınızı artırması gerekiyor (adet ya da fiyat bazında).
Burada sorgulanması gereken reklam yapmak ya da yapmamak değil.
Fayda / maliyet açısından doğru bir iş yapmak.
Yani 3 lira harcadığımda ürünlerimi 5 kez gösterebiliyorum, 6 lira harcadığımda nasıl 15 kez gösterebilirim?
Dünyada en sağlıklı büyüme modeli, partner firmalarla birlikte büyümektir.
Bakın TV kanallarına!
Birçok kanalın arkasında nasıl işbirlikleri var?
Saygılarımla.