Türkiye’nin raylı sistemler için yatırımları soluksuz devam ediyor. 11 bin 590 kilometre uzunluğundaki konvansiyonel demir yolu hattının tamamı yenilenirken, 1.213 kilometre yüksek hızlı tren hattı devreye girdi, ülkemiz dünyada 8’inci, Avrupa’da 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi konumuna yükseldi. Türkiye’de halen 3 bin 872 kilometre daha demir yolu yapımına devam ediliyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “İstanbul başta olmak üzere, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Konya, Kayseri, Antalya, Samsun, Adana ve
Gaziantep olmak üzere, ülke genelinde 12 ayrı şehirde toplam 811,4 kilometrelik kent içi raylı sistemimiz bulunmaktadır. Bu hatların 312 kilometresini bakanlık
olarak yaptık. Bakanlığımızca yapımı tamamlanarak işletmeye açılan toplam 312,2 kilometrelik raylı sistem hatlarında yılda 2 milyar 393 milyona yakın yolcu
taşınmaktadır. Ülke genelinde yapımı devam eden toplam 11 metro hattımızın toplam uzunluğu da 147 kilometreyi aşmaktadır.” diyor.

Raylı ulaşımı yerlileştirme çalışmaları hızla devam ederken geçen yıl Türkiye’nin ilk elektrikli milli treninin test çalışmaları başlamıştı. Türkiye’nin milli tren projesinde komple tavan grubu, LED sistem aydınlatma grubu, yolcu bagaj rafları, sahanlık bölgesi, elektrik kabinleri, iç giydirmeler ve yolcu & sürücü çerçeveleri olmak üzere bütün iç giydirme grubu üretiminde tedarikçilerden biri olan Canray Ulaşım’ı bu ay kapak çalışmamızda konuk ettik. Ramazan Uçar, şimdiye kadar 8 bin 755 araçlık hızlı tren, metro, tramvayın yan duvarları, komple tavan grupları, tüm ledli sistem aydınlatma grupları, yolcu bagaj rafları, kabinler, iç giydirmeler ve yolcu & sürücü çerçeveleri dahil komple çözüm sunduklarını ve ana sanayilerle co-design çalıştıklarını, sistem çözümlerini tasarım doğrulamadan, malzeme ve ürün testlerini yaparak anahtar teslim iş ortağı olduklarını belirtti. Detaylar kapak bölümünde..

***

Yeni sayımızda makinalara hayat veren aksam üretici ve temsilcilerinin yenilikçi ürün çözüm ve uygulamalarına “Makina ve Aksamları” bölümümüzde yer verdik.

Haziran sayımızı bir solukta okumanız dileğiyle...