Etekteki Taşlar programına konuşan University of Wisconsin River Falls, Center of Sales Excellence Direktörü Prof. Dr. Özcan Kılıç, pandeminin Amerika’da pazarlama üzerine etkilerini Endüstri Radyo’da anlattı.

SOSYAL MEDYA KANALLARI KULLANILIYOR

Tüm dünyayı etkisi altına alan covid-19 virüsünün Amerika’da da etkilerinin bir hayli fazla olduğunu ve geçtiğimiz yıl Mart ayında her şeyin durduğunu söyleyen Kılıç, tüketimin bir anda kesilmesi ile birlikte perakendecilerin kapandığını ve üretimin durduğunu kaydetti.

Dijital platformların hali hazırda Amerika’da sıkça kullanıldığını ve bütün şirketlerin tüketiciye ulaşmak, dağıtım kanallarını çeşitlendirmek adına bu platformları kullandığını söyleyen Kılıç, pandemi sürecinden önce online alışveriş oranının daha düşük olduğunu ancak özellikle perakende de müşteriye ulaşmak adına kişilerin internete yöneldiklerini belirtti.

Kılıç, şirketlerin sanal satışa geçerek müşterileri bu alana çekmek için özellikle sosyal medya kanallarını kullandıklarını da vurguladı.

MÜŞTERİ ODAKLI SATIŞ ANLAYIŞI OLMALI

Amerika ve Türkiye’de satış ve pazarlamacı farklılıkları üzerine de değerlendirmede bulunan Kılıç, sözlerine şöyle devam etti:

“Pazarlama anlayış uygulamaları bakımından farklılıkları şöyle söyleyebilirim; Amerika’da tüketici, müşteri odaklı satış yapılıyor. Tüketicinin ihtiyacı ne ise ona uygun satış ve pazarlama uygulamaları hakim. Ancak Türkiye’de ürün odaklı bir pazarlama anlayışı var. Müşteriyi anlamaya çalışmak, onu rahat bırakıp kendi kararları sürecinde yardımcı olmak gibi bir durum söz konusu olmuyor. Aksine müşteriyi ürünü alma konusunda ikna etmeye çalışmak var.” dedi.

Kılıç, pandemi ile birlikte artan sanal alışveriş dolayısıyla önce müşteriye ulaşmaya çalıştıklarını ve müşteri uygun gördüğü takdirde yüz yüze gelerek onu anlamaya çalıştıklarını ve çözüm ürettiklerini belirtti.

Kılıç, bu anlayışın özellikle endüstriyel pazarlarda önemli olduğunun altını çizdi.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.