Zamana Kafa Tutanlar programında konuşan Arzum Elektrikli Ev Aletleri, Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, çalışma faaliyetleri ve projeleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

YÜZDE 100 YERLİ MARKA, ARZUM

Arzum’un, kurulduğu 1967 yılından beri inovasyon ve tasarımı odağını alarak tüketicinin hayatlarına kolaylıklar sunmak için faaliyetlerini yürüttüğünü söyleyen Yıldız, sadece küçük ev aletleri üretimine yönelerek her zaman en iyi teknolojiyi sunmaya yönelik çalıştıklarını belirtti.

Yıldız, “Arzum için ilklerin markası diyebiliriz. İlk elektrikli süpürge, ilk mutfak robotu gibi birçok projeleri bulunuyor. Tüketicisini kurulduğu ilk yıldan itibaren merkeze koymuş yani onları dinlemeyi çok iyi bilmiş, samimi, güvenilir yenilikçi ve bunları çalışanlarına da yansıtmayı bilmiş bir marka. Markalaşmaya çok inanmış, bunun için yapılması gereken yatırımlar konusunda her zaman taşın altına elini koymuş ve aile şirketi olmasına rağmen de kurumsallaşmayı benimsemiş, iki kere fon almış bir şirket. Ayrıca 2020 yılının sonunda da nihayet şirketin yüzde 47'sini halka açmış, yüzde 100 yerli bir gurur markası Arzum.” dedi.

“MÜŞTERİLERİN MARKALARDAN BEKLENTİLERİ DEĞİŞTİ”

Dönüşümün günümüzde önemli olduğuna dikkat çeken Yıldız, pandeminin dönüşümü çok hızlandırdığını ve e-ticaret kullanan insan sayısını da arttığını kaydetti.

Yıldız, beklenen teknolojik dönüşümle birlikte müşterilerin markalardan beklentilerinin de değiştiğini ifade ederek sözlerine şöyle devam etti:

“Müşteri, “Ben evdeyim, bilgisayarın başındayım, sen de burada ol.” demeye başladı. Biz Arzum olarak 20 binin üzerinde satış noktası ile Türkiye’nin en fazla satış kanalı olan markalarından biriyiz. Gelenekseli kuvvetli, mağazada müşterileri iletişim kuran bir marka iken bir anda müşterilerimiz ‘ben buradayım’ dedi. Bu da bizim e-ticaret konusunda büyük işler yapmamıza vesile oldu.” 

Yıldız, pandeminin başladığı Mart ayından itibaren bütün planlarını dijitale çevirdiklerini ve artırılmış gerçeklik üzerinden ürünleri göstermekten dijital videolara kadar birçok alanda yenilikçi yaklaşımlarda bulunduklarını belirtti.

Yıldız ayrıca,sosyal medyanın gücüne inandıklarını da belirterek uzun soluklu projelerle çalışmalarını yürütmeye devam ettiklerini vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.