Emine Eroğlu’nun hazırlayıp sunduğu Endüstri harmanı programına katılan  Kopaş Kozmetik CEO’su Onur Özyurt, markalarda sürdürülebilirliğin önemi ve kozmetik sektörü üzerine değerlendirmelerini ST Endüstri Radyoda anlattı.

Markaların yaşam döngüsü içerisinde, marka bilinirliğinin tüketiciler nezdinde güçlendirilmesi ve sürekliliğin bu alanda sağlaması gerektiğinin önemine vurgu yapan Özyurt, son 10 yıldır markaların çoğunlukla tüketicilerle sürekli ve düzenli ilişki kurarak kendini hatırlatmak ve farkındalığı yukarıda tutmaya çalışmak konusunda çalışmalar yaptıklarını ve odak noktasının da tüketicilere sağlanan fayda üzerine kurulduğunu kaydetti.

TOPLUMA FAYDALI MARKA ANLAYIŞI İLE HAREKET EDİLMELİ

Ancak bir süredir dünyada ve Türkiye’de bu trendin değiştiğini belirten Özyurt,  tüketiciye sunulan fayda dışında markaların topluma sağladığı fayda üzerine gidilmesi gerektiğini ve Kopaş olarak bu şekilde faaliyetler yürüttüklerini belirtti.

Özyurt,”Kozmetik için konuşacak olursak; şampuan saçı yıkar,  deodorant güzel kokmamızı sağlar gibi tüketici odaklı faydalar herkes tarafından biliniyor. Oysa ki markaların topluma sağladığı faydalar bunların bütününden çok daha farklıdır. Önümüzdeki dönemlerde bunu yapabilen markaların sürdürülebilirliği devam edecektir. “ dedi.

“KURUM KÜLTÜRÜ OLUŞTURUYORUZ”

Anne ve Çocuk Eğitim Vakfı ile iş birliği içerisinde olduklarının altını çizen Özyurt, ebeveynlerin çocuklarla nitelikli vakit geçirebilmesini sağlayabilmek ve okuma alışkanlığını güçlendirebilmek amacıyla düzenledikleri kampanya çerçevesinde Dalin markası ile ortak çalışma yaptıklarını belirtti.

Özyurt,” AÇEV ile birlikte Dalin olarak pedagog onaylı en yıkama kitabı geliştirdik. Özellikle Anadolu’daki daha düşük gelirli olan ailelere dağıtılmasını ve hatta bir takım organizasyonlarla kitabın içerisindeki hikayelerin çocuklarla nasıl daha eğlenceli hale getirebileceği üzerine çalışmalar yaptık.” dedi.

Özyurt, AÇEV ile iş birliklerini bir kurum kültürü haline getirdiklerini belirtirken kurumsal iş birliğinden ziyade çalışanları ile birlikte faaliyet yürüttükleri organizasyonlarla birleştirdiklerini kaydetti.

KOZMETİK DÜNYADA ÖNEMLİ BİR PAZARA SAHİP

Hijyen ürünlerinin talebinin Şubat ayından itibaren global bir şekilde arttığını ve bu ürünlerin bir kısmının talebinin önümüzdeki dönemlerde de devam edeceğini belirten Özyurt, şu andaki sabun, yüzey temizleyici ve deterjan gibi ürünlerin tüketiminin normale döneceğini ifade etti.

Özyurt ayrıca, kozmetik ürünlerinin perakende fiyatları üzerinden dünyada 640 milyar dolar büyüklüğünde bir pazara sahip olduğunu ve bu pazarın 4 ana bölgeden oluştuğunu belirtti.

Bu pazarın ABD, Çin, AB ülkelerinin toplamı ve Hindistan ve Brezilya gibi ülkelerden oluştuğunu ve Türkiye’de kozmetik tanımının geniş olması itibari ile dünyaya katkısının %1’in altında olduğunu ifade eden Özyurt, perakende fiyatları ile geçtiğimiz yıl 14 milyar TL seviyesinde olduğunu sözlerine ekledi.