Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Sektörümüzde rekabet çok fazla, bazen rakip fiyatları ile mücadele etmek satış ekibini çok zorluyor. Yeni müşteriden ziyade mevcut olanı korumaya odaklandık. Bu konuda satış ekibimizi nasıl yönlendirebiliriz?” sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, firmanın sektördeki pozisyonuna göre bu kararın verilmesinin daha doğru olacağını belirtti.

MARKA BİLİNİRLİĞİ ARTIRILMALI

Rekabetteki durumu öğrenmeden yapılabilecek tek şeyin marka bilinirliğini arttırmak olduğunu söyleyen Akbayrak, özellikle firma avantajlarının öne çıkarılmasının potansiyel müşterilerin üzerinde etki sağlayacağını aktardı.

Akbayrak, “Bu çalışmalar potansiyel müşteriler üzerinde etki sağlar. Sektördeki varlığınızın bilinirliği artar ve mesajınızın doğru algılanması halinde yeni müşteriler kazanılmasına vesile olacak algı yönetimleri de gerçekleşmiş olabilir.” dedi.

FİYAT REKABETİ ORTAYA ÇIKABİLİR

Akbayrak, pazara sunulan çözümlerin yanı sıra rakip markaların üzerinde de sektördeki artılar ve eksiler konularında profesyonel bir algı yönetimine ihtiyaç olduğunu belirtti. Firmalar pazarlama yapılmadan müşteriye gittiğinde en iyi ürüne sahip olsa da sonuçları değişmiyor diyen Akbayrak, bu noktada son sözün müşteri de olduğunu ve fiyat rekabetinin ortaya çıktığını vurguladı.

SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR MARKA ALGISI OLUŞACAK

Pazarlama iletişiminde profesyonelce yönetilen algının yapıldığı durumlarda ise müşterinin kaliteli ürün olsa da fiyatı düşük olanı tercih etme durumunun olabileceğini belirtti.

Böyle bir durum oluşsa da pazarlama iletişimi ile birlikte markanın tanınan, bilinen ve sürdürülebilir görülen bir yapıya sahip olacağını ve müşteriye fiyat odaklı olan rakiplerden ziyade daha iyi bir marka algısı bırakılacağını sözlerine ekledi.