PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR, NEREDE BİTER?

Bir marka pazarlanırken ilk önce bilinirliğinin artırılması gerektiğini belirten Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, rekabet yönetimi yapılmasının da önemine dikkat çekti.

Radyo

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerden gelen soruları yanıtladı.

Pazarlama nerede başlar, nerede biter sorusu üzerine değerlendirme yapan Akbayrak, hangi sektörün, ürünün ve hizmetin satılacağı ve ne tür avantajlar sunulacağı konusunda planlama yapıldığında pazarlamanın başlayacağını ve hiç bitmeyeceğini belirtti.

MARKA BİLİNİRLİĞİ ARTIRILMALI”

Sektörel anlamda örnekleme ile açıklama yapan Akbayrak, “Örneğin, her sektöre hitap eden bir ürününüz var ve sektörünüz belli, ürününüz belli. İlk önce marka bilinirliğinin artırılması gerekiyor. Bunun da pazarlama iletişimi, sosyal medya kullanımı ve müşteriye gidebilecek her türlü kanalla yapmak gerekiyor. Bu sektörünüzdeki varlığınızı tanıtmaya yardımcı olur.” dedi.

Marka olmak için bu yöntemlerin ara ara kullanılması gerektiğini belirten Akbayrak, bu sürecin marka üzerine bilinirlik sağlanması için önemli olduğunu kaydetti.

“REKABET YÖNETİMİ YAPILMALI”

Akbayrak, “Markanın bilinirliği arttıktan sonra rakiplerinizden hangi yönünüzle farklı olacağınız önemli. Bunun için mutlaka sektördeki pozisyonunuz önemli ve rekabet yönetimi yapmalısınız.” dedi.

Esas önemli olan noktanın vaat edilen unsurların altının doldurulup doldurulamadığıdır diyen Akbayrak, “Pazarda var olan firmaları sizinle çok fazla uğraşamayacağı bir alana taşımak ve rekabeti başlatmak pazarlamanın başladığı yer oluyor. Pazarlama süregelen bir şeydir. Koşullar değişir ancak pazarlama hiçbir zaman bitmez.” ifadesini kullandı.

Güncelleme Tarihi: 06 Ocak 2021, 19:45
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler