Zamana Kafa Tutanlar programına konuşan Jumbo Ev Gereçleri Genel Müdürü Sami Hotak, sofra kültüründen başarı hikayelerine Jumbo'yu ST Endüstri Radyoda anlattı.

Jumbo’nun 1947 yılında Çemberlitaş'ta kurularak ilk önce çatal bıçak üretimi ile sektöre girdiğini söyleyen Hotak,  markanın bugün 45 mağazası ile Türkiye'de her yerde ulaşılabilir halde olduklarını kaydetti.

“ARKAMIZDA GÜÇLÜ BİR MİRAS VAR”

Hotak, 1966 yılına gelindiğinde Avrupa’da tasarım yarışmasında Jumbo’nun altın madalya kazandığını ve markanın odağında tasarımın olduğunu belirtti.

Geçtiğimiz Ekim ayında 73. yaşlarını doldurlarını ve hala genç bir yapıya sahip olduklarını belirten Hotak, arkalarında güçlü bir mirasın olduğunu da vurguladı.

“TASARIMA ÖNEM VERİYORUZ”

Yemek kültürünün sadece Türkiye için değil dünyada çok önemli bir konu olduğunu ve ülkelere ait kültürel ipuçları verdiğini belirten Hotak, tasarımın önemine dikkat çekerek bu tasarımların yalınlıkla ve zamansız tasarımlar olmasını önemsediklerini ifade etti. Müşteri ile empati kurulan bir dünyayı oluşturmaya çalıştıklarını da belirterek bu konuyu giderek geliştirmeye çalıştıklarının da altını çizdi.

“KÜLTÜRÜ SÜRDÜRÜLEBİLİR KILIYOR”

Hotak,” Bizim kültürümüzde özellikle ailelerin bir araya gelip paylaşımlar yaptığı akşam yemekleri oldukça önemli. Kutlama yaparken de sofralar kuruyoruz.  Bu kültürü sürdürülebilir kılmak için de etkinlikler yapıyoruz.” dedi.

Kullanılan aksesuarların ve tasarımların trendlerden etkilendiğini ve bu gelişmeleri takip etmek için de özellikle mağazalarında etkinlikler yaptıklarını belirten Hotak, sosyal medyada içerikler oluşturmaya devam ettiklerini vurguladı.

“HER GÜN YENİDEN BAŞLIYOR"

Dünyanın çok hızlı değiştiğini ve Türk milletinin kısa yolları sevdiğini belirten Hotak,  yeni değişkenlere hızlı şekilde adapte olmak gerektiğini ifade etti. 

Hotak, “Biz perakende ağırlıklı bir şirket olduğumuz için dünün ne kadar iyi geçtiğinin bir önemi yok. Her perakendeci için o mağazayı açtığınız her gün yeniden başlıyor. Bu da sizi daha dinamik olmaya itiyor.” dedi.

Hotak, iletişim konusunda özen gösterdikleri konunun iyi ürün sağlayabilecekleri müşteri memnuniyeti olduğunu da sözlerine ekledi.