Reel Piyasalar programına konuşan Love Lady By Alaz Sağlam Kurucusu ve Marka Yaratıcısı Alaz Sağlam, dijital pazarlama ve dünyadaki yaklaşım üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Dijitalleşme ve dijital pazarlamanın öneminin Türkiye’de ve dünyada tam olarak anlaşılamadığını söyleyen Sağlam, telefonun ve internetin kullanılmaya başladığı günlerden bu yana dijitalleşme alanında önemli çalışmaların yapıldığını ve özellikle büyük firmaların bu konuda yatırımlarına devam ettiğini söyledi.

Günümüzde özellikle pandemi sürecinin başlamasının dijitalleşmeye katkısı olduğunu belirterek daha kaliteli ve hızlı hizmetin bu şekilde sağlandığını ifade eden Sağlam, sürecin bundan sonra bu şekilde devam edeceğini de belirtti.

DİJİTALLEŞMEYE YATIRIMLAR HIZLANDI

Dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden global firmaların dijitalleşme alanında yatırımlarını hızlandırdığını söyleyen Sağlam, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu konuda birçok global giyim markası geleneksel pazarlama sistemini değiştirmeden dijital pazarlamaya geçti. Türkiye'de birçok markada bu sistemler şöyle ilerliyor; bir şey üretmekten ziyade taklit etme. Bazı firmalar şunu fark etti, bir kesim mağazaya gelip ürünlere bakarak ve dokunarak almayı tercih ediyor. Diğer bir kesim ise, özellikle yeni nesil, ürünlere kolayca ulaşmayı tercih ediyor.” dedi.

Sağlam, dijitalleşmenin zaman açısından avantaj sağladığını ve markalarında online platformlar kurarak bu avantajı yakalamaya çalıştıklarını belirtti.

GELENEKSEL PAZARLAMA ETKİSİNİ YİTİRİYOR

Dijital pazarlamanın gelecekte katlanarak gelişeceğini ve etkisinin daha fazla olacağını söyleyen Sağlam, gelişen teknolojilerin takip edilerek girişim planlarına dahil edilmesi gerektiğini belirtti.   

Sağlam, geleneksel reklam mecralarına yapılacak yatırımların giderek azalacağını belirterek marka hedeflerinin doğru algılanarak dijital yatırımlarda ciddi kapitaller gerektiğini vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.