Zamana Kafa Tutanlar programına konuşan Genna İstanbul Ajans Başkanı A. Selim Tuncer, ambalaj tasarımları üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Marka olmanın değeri üzerine görüşlerini paylaşan Tuncer, dünyada itibarlı bir Türkiye markası yaratmanın her şeyden önce Türkiye’de üretilen ürünlerin daha katma değerli satılmasına neden olduğunu söyledi.

Tuncer, “Elbette verilen imkanlar doğrultusunda bir takım çalışmalarımız oldu. Bu tabiki bireysel çalışmalarla altından kalkılacak bir mesele değil. Devletin bu konuda adımlar atması gerekiyor. Elbette bizler de elimizden geleni yapacağız. Benim yaptığım ise bu konuda bir farkındalık yaratmaya çalışmak.” dedi.

TÜRKİYE OLARAK KÜLTÜREL SERVETE SAHİBİZ 

2008 yılında yapılan bir araştırmaya göre ülkedeki markaların değerleri noktasında Amerika’nın yüzde 48 ile dünyanın öncüsü olduğunu ve arkasından Japonya, İngiltere gibi ülkelerin geldiğini söyleyen Tuncer, Çin’in listenin en sonlarında yer aldığını ancak 10 yıl sonra bütün Avrupa ülkelerini geride bırakarak marka değerleri noktasında 2. sıraya ilerlediğini belirtti.

Tuncer, “Biz Türkiye olarak kültürel bir servetin üzerinden oturuyoruz ancak onu sermayeye dönüştüremiyoruz. Ülkemizin üretim üssü yeteneği bakımından, nüfus ve ucu emek gibi faktörler nedeniyle dünyanın birçok ülkesiyle rekabet etme şansımız zaten olmaz. Gelişen yapay zeka ve otomasyon sistemleri ile uygun emek piyasamızın bir anlamı kalmayacak. Biz ancak yaratıcılığımızla ve inşa edeceğimiz soyut değerlerle yeni dünyada şansımız olabilir.” dedi.

ÜRETİM KALİTESİ TEK BAŞINA ANLAM İFADE ETMİYOR

Ambalaj tasarımının çok kritik ve önemli bir hizmet olduğunu söyleyen Tuncer, Genna İstanbul olarak görsel kimliğin özel ilgi alanları olduğunu belirtti.

Üretim kapasitesi ve kalitesinin tek başına anlam ifade etmediğini söyleyen Tuncer, “Türkiye'den en fazla zeytinyağı alan ülkeler aynı zamanda zeytin üreticisi olan İspanya ve İtalya. Bu iki tarım ülkesi zeytin üretimi yapan ülkeler aslında. Bizden galonlarla alıyorlar zeytinyağını daha sonra bir İtalyan şişesinin içerisine girer girmez İtalyan kültürel ögelerle haşır neşir olarak üzerine marka ismi basmadan bile ciddi oranda katma değer elde ediyor. Sonuç olarak bir İtalya ülkesi değeri olduğu için içindeki yağın nereden olduğunun önemi kalmıyor. “dedi.

Tuncer, kültürün her hizmeti ve ürünü yeşerten ve değerli hale getiren bir güç olduğunu da vurguladı. 

Programı buradan dinleyebilirsiniz.