Yeni Nesil Pazarlama programına konuk olan Satış Eğitmeni Fırat Çakıcı, KOBİ’lerin satış konusunda neler yapması gerektiği üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

AKTİF ÇABA GEREKİYOR

KOBİ’lerin kurumsallardan satış konusunda daha aktif bir çaba içerisinde olması gerekiyor diyen Çakıcı, bunun nedenlerini şöyle açıklıyor;

“Kurumsalların pazarlaması daha geniştir. Bunun için bütçeleri, ekipleri ve zamanları vardır ama kobi'lerin kurumsallarda olduğu gibi geniş bütçeleri, geniş ekipleri ve bunun için çok uzun sürelere dayanan pazarlama stratejileri uygulamaları için zamanları yoktur. Satış çok daha önceliklidir. Satış nihayetinde pazarlamanın bir çıktısıdır ama KOBİ’lerin kurumsallarda olduğu gibi daha oturmuş bir yapı olmadığı için satış daha önceliklidir.” dedi.

Çakıcı, bu durumu ‘KOBİ’lerin satışı olur kurumsalların pazarlaması’ şeklinde özetledi. 

SATIŞI ARTIRMAK İÇİN ÖNCE EKİP KURULMALI

KOBİ’lerin satışını artırmak için yapılması gerekenler üzerine bilgiler veren Çakıcı, şunları söyledi:

“Satışı artırmak için daha doğrusu bir satış yapabilmek için öncelikle satış ekibinin olması gerekiyor. Ayrıca iyi bir satış ekibi kurulabilmesi için de bu alanda eğitimlerin alınmış olması gerekiyor. Satışçının konuşmaktan çok dinlemeye, anlatmaktan çok anlamaya odaklanması gerekiyor. “açıklamasında bulundu.

Satış ekibinin çalışacağı sistem ve ekibin kullanacağı araçlarında satış konusunda etkili olduğunu vurgulayan Çakıcı, prim ve toplantı sistemlerinin burada önemli olduğuna dikkat çekti.

Çakıcı, “Satıcıların normal mesaisinden almayacak ve onları desteklemeyi unutmayacak şekilde bir sistemin kurulmasında fayda var.

KULLANILACAK ARAÇLAR ÖNEMLİ

Bu hem rapor hem toplantı hem de satış ekiplerinin sahada faaliyetlerini denetlemeyi destekleyici sistemler gerekiyor.” dedi.

Ekip kurulup, sisteme karar verildikten sonra kullanılacak araçların da önemli olduğuna dikkat çeken Çakıcı, “Satışçıların nasıl konuşacağı, yazışma için maillerde dikkat edilmesi gerekenler, yanlarında götürecekleri materyaller, satışı güçlendirecek fiziki ve dijital materyaller olarak düşünebiliriz bu araçları. Satış konusunda; ekip, sistem ve kullanılacak araçlar önemli diyebiliriz.” açıklamasında bulundu.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.