Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programında içerik pazarlama üzerine konular konuşuldu. Akbayrak sizlerden gelen soruları ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Promosyonu kişiye özel hale getirmek nasıl mümkün olabilir?

Örneğin ajanda göndereceksek; müşterimizin reklamını içeren ve marka değerine dokunacak ilgili sayfaları onun reklamlarından koyabiliriz. Bireysel olarak tane tane de yapabiliriz bunu. Empati yaptığımızda bu gibi adımların faydalı olacağını görebiliriz. En önemli nokta, etkileşim yani gönül hoşluğu üzerine çalışılabilir. Promosyon fikirleri çok önemli ve değerlidir. Odaklandığınız şey; müşterinizin kendisini özel hissetmesini sağlamak olacaktır.

Bölgesel pazarlama faaliyetlerini nasıl yönetebiliriz? Belirlediğimiz illerde hedef müşterilerimize nasıl ulaşabiliriz?

Eğer bir hedefimizde bir varsa yine o ilin temelinde müşteri potansiyelimiz olacak. Müşteri datasına sahip olmak işi son derece kolaylaştırıyor. Firmaları bilmek iletişim çağında çok kolay ancak esas önemli olan nokta firmaların içindeki şahısları güncel tutabilmek.  Bizim hizmetimizle, ürünümüzle ilgilenme potansiyeli olan kişilerin iletişim bilgileri üzerine mutlaka çalışmak lazım. Şu an böyle bir datamız yoksa bile dijital mecrayı kullanarak bizim ürünlerimizle ilgilenecek kesimi bulabiliriz. Bunu yaparken dijital taraftada o bilgileri tutacak pazarlama stratejileri geliştirilebilir. Bunun en iyi yöntemi de Google reklamları. 

Şirketler tarafından dijital pazarlama bu kadar konuşulurken anket sonuçlarında daha çok geleneksel pazarlama mecralarının çıkmasını neye bağlıyorsunuz?

Endüstride karar vericilerin bilgiye erişim alışkanlığı araştırmasını gerçekleştirdik. Burada endüstride çalışan yatırım, bakım ve satın alma süreçlerinden sorumlu kişilere işinizi geliştirecek bilgileri en çok nereden almayı tercih ediyorsunuz, diye sorduk ve 8 seçenek sunduk. Bunun sonucunda da en fazla tercihi %35.2 ile zirveler ve fuarları aldı. İkinci sırada haber siteleri ve 3.sırada da dergiler yer aldı. Ardından YouTube videoları geldi onun da payı %8.8 olarak söyleyebiliriz. Radyolar %7.1, sosyal medya %7, Google reklamları %6.7 ve son sırada da televizyonlar %1.1 ile yer alıyor.

Etkinliklerin, sergilerin, seminerlerin, fuarların müşteriye dokunma yeri final tarafı. Bu hiçbir zaman için masadan kalkması çok kolay olmayan bir şey. Hepimizin gün sonunda elinde bir cep telefonu var ve dijital dünyada aradığımız her şeye anında ulaşabiliyoruz. Hedef kitlesi şahıslar olanları dışarıda bırakarak sadece hedef kitlesi şirketler olan B2B pazarlama ile sadece dijitalde büyümüş bir marka bulunması kolay değil. Olmayışının temel nedeni dijital dünyayı herkesin her türlü bütçe ile kullanma imkanından kaynaklanıyor.