Satış 4.0 Dünyası programında Koray İnan’ın sorularını yanıtlayan Kalibre Holding İ.K. Grup Müdürü ve AC Marmara Bölge Koordinatörü Arife Ceren Gürsoy, kariyer yönetimi ve çalışanların gelişim yolculuğu üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Kariyeri kişilerin yaşamları boyunca elde etmiş olduğu tecrübeler olarak tanımlayan Gürsoy, çalışanların bir çoğunun kariyer yönetimini şirketler veya insan kaynakları departmanından beklediğini söyleyerek kariyerin kişilerin aklında planlı bir şekilde belli olması gerektiğini ifade etti.

Buna kariyer planlaması adını verdiklerini söyleyen Gürsoy, “İnsan kendi kariyer planlamasını yaptıktan sonra ne yapmak istediğini, nasıl ilerlemek istediğini, hayatının hangi noktasında hangi işi yapmak istediğini çok iyi bildiği takdirde buna uygun bir şirket ve iş arayışına geçecek.” dedi.

Gürsoy, gelişen dünya ile birlikte kariyerin anlamının da değiştiğini belirterek farklı alanlarla kişinin kendini geliştirmesinin de önemli olduğunu söyledi.

ADAYIN VE KURUMUN BEKLENTİSİ ÖNEMLİ

Kariyerin yönetiminin nereden başladığı konusu üzerine de bilgiler veren Gürsoy, sözlerine şöyle devam etti:

“İşe alım şu konuda önemli, adayın ve kurumun bir beklentisi var. Hem adayın hem de kurumun beklentilerinin bir yerde uyuşuyor olması lazım. Kişinin karakteristik özellikleri ile birlikte şirketin değerlerinin bir yerde uyuşması gerekiyor. Bireyin kişilik özelliklerine uygun bir işte çalışması performansını ciddi anlamda arttırırken bunun tam tersi, kişilik özelliğine ve değerlerine uymayan bir işte çalıştığı zaman ise performansının düştüğünü ayrıca kısa zamanda iş değiştirdiğini de görebiliyoruz. Dolayısıyla burada değerler kavramı ortaya çıkıyor.” açıklamasında bulundu.

Gürsoy, tanımlanan iş ilanında aranılan şeyin, açık pozisyonu kapatma odaklı olması ve karşıdaki adayın ne istediğini önemsememe durumunda olması halinde bu iş anlaşmasının uzun süreli yürümeyeceğini de belirtti.

ORYANTASYON; NEYİN NEDEN YAPILDIĞINI KAVRAMAK

Kariyer yönetiminde oryantasyonun önemi üzerine de değerlendirme yapan Gürsoy, “Şirketlerdeki oryantasyonu doğru bir şekilde tanımlayarak neyi neden yaptığımızı net anlamak lazım. Bazı kurumlar tamamen kurum kültürünü adapte etmek için oryantasyon yapar. Bazıları ise bunu es geçerek tamamen departmansal oryantasyon yapanlar var. Burada önemli olan neyin neden yapıldığının anlaşılmasıdır.” dedi.

Gürsoy, oryantasyonu yönetici, insan kaynakları ve çalışan arasında denge unsuru olarak gördüğünü belirterek önemli olduğuna dikkat çekti.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.