ST Endüstri Radyoda Arda Meriç’in programına katılan ABT Yatırım Danışmanlık Yönetici Ortağı Erdinç Kutal teknoloji dünyasında şirket içi eğitimleri değerlendirdi. Gelişim dünyasının içinde eğitimin önemli bir yeri olduğunu belirten Kutal, verilen eğitimlerin doğru tasarlanması gerektiğinin altını çizdi.

“EĞİTİMLER YÜZEYSEL DEĞİL DERİN YAPILMALIDIR”

Şirketlerde verilen eğitimler üzerine değerlendirmede bulunan Erdinç Kutal, birçok kurumda eğitim ve ihtiyaç analizi yapılması gerektiğini ve bunu yapmanın da birçok yöntemi olduğunu belirtti. Yöneticilerin çalışanlara ‘hangi eğitime ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsunuz’ sorusunu sorarak cevaplar alındığını ifade eden Kutal, bu cevapların genelde stres ve zaman yönetimine ihtiyaç duyulduğu şeklinde olduğunu kaydetti. Kutal, konuya yüzeysel yaklaşıldığında bilindik cevapların alındığını ancak bireylerle derin konuşmaların yapılması gerektiğini de sözlerine ekledi. 

Kutal, “Doğru insanlardan; üst yönetimden, orta kademe yönetimden, çalışanlardan hatta müşterilerden bir takım görüşler alarak neyin eksik ve fazla olduğu konularında cevap bulabilirsek o zaman çok daha etkili ve kişilere uygun eğitimler verebiliriz. “ dedi.

Her yatırımın bir geri dönüş beklediğini ifade eden Kutal, eğitim yatırımının doğru performansa dönüşüp, zaman zaman ciroya, daha mutlu çalışanlara ve motiveye etki ederek geri dönüş sağladığını belirtti. Kural, bu etmenlerin karlı şirketlere dönüşmesini sağlamak için eğitim tasarımcılarının yaptığı doğru eğitimlerle yola devam etmenin önemli olduğunu sözlerine ekledi.

“SATIŞÇILIK BİR MÜHENDİSLİKTİR”

Satış biriminin de bir mühendislik olduğuna inandığını söyleyen Kutal, “Etik kuralları en başa koymak kaydıyla orada da en doğru kavram sağlıklı ve sürdürülebilir müşteriler yaratmak için doğru satış yapabilmektir. “ dedi. Satışın müşteriye hizmet olduğunu düşünen Kutal, bu işi yapacak kişilerin mesleğe analitik yoldan bakmaları gerektiğini vurguladı. 

Kutal,”Müşteri potansiyelini tespit etmek, hazırlık yapmak, ihtiyaç analizi ve doğu satış kapatma tekniklerini iyi bilmek ve uygulamak son derece önemlidir. Tüm bu konuların doğru yönetilmesi gereken konular. Eğer doğru yönetilmezse satışçıya güç kaybettirir ama doğru yönetildiğinde görüşmenin iplerini elimizde tuttuğumuz ve zaman tasarrufu yapabileceğimiz bir olanak sağlar. “dedi.