Reel Piyasalar programına konuşan Fashion@Eye Kurucusu Hakan San, güneş gözlüğü piyasasında yerli üreticinin taklit sıkıntısı üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Gözlük piyasasının dünyada yalnızca sağlık alanının değil moda sektörünün de bir parçası olduğunu söyleyen San, Türkiye’de sektörün dünya ile aynı anda başlamadığını ancak ülkede özellikle gözlükçü sayısında bir artış olduğunu belirtti.

San, “Aslında gözlükçülerimiz sağlık alanına hizmet ediyor. Göz doktorları tarafından yazılan reçeteleri uygulamakla mükellefler. Bunun yanı sıra bir de güneş gözlüğü satabiliyorlar.” dedi.

TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİ ÇOK YÜKSEK

Türkiye’de büyük bir gözlük potansiyelinin olduğunu vurgulayan San, güneş gözlüğü kullanımının ise dünya ile kıyaslandığında daha az yaygın olduğunu bunun da üreticileri bu alana yönlendirdiğini ifade etti.

Türkiye’nin gerek iş gücü gerekse hammadde açısından büyük bir ülke olduğunu vurgulayan San, “Çok büyük bir potansiyel kaçırıyoruz. Özellikle pandemi başında Avrupa ve Çin kapanınca Türkiye büyük bir avantaj yarattı ancak gözlük sektöründe kullanamadılar. Türkiye’de ne yazık ki eskilerden gelen bazı üretim koşulları var. Diğer ülkelerdeki teknoloji ülkemizde kullanılmıyor. Dolayısıyla en azından profesyonellik açısından rekabet edebilecek seviyede değil.” dedi.

TAKLİTİN ÖNÜNE GEÇİLEMİYOR

Gözlük piyasasındaki taklit sorunu üzerinde de değerlendirmede bulunan Say, “Dünya devlerinin, belli markalarının her daim taklit edildiğini söylemek mümkün. Dünyada başa geçilemeyen bir problem, ne yazık ki. Fakat yerli markalarda böyle bir şey olacağı aklıma gelmemişti. Taklitler fazlasıyla piyasalarda ve göz sağlığı açısından uygun değil.” açıklamasında bulundu.

Güneş gözlüklerinde birçok etkenin bulunduğunu söyleyen Say, gözlük camlarının kalitesi, bunların üzerindeki kaplamalar ve güneş gözlüklerinin renklerinin önemli olduğunu vurguladı. 
Say, “Örneğin, açık renkli güneş gözlüklerini evin perdesi gibi düşünün. Bu güneş gözlüklerini plajda, güneş altında takmayın. Akşam vakitlerinde kullanılabilir. Bu bilgilendirmeyi yapmadan bu gözlüklerin bu kadar satılması gerçekten hiç doğru değil.” ifadelerini kullandı.
 
Programın tamamını buradan dinleyebilirsiniz.