Gündem Özel programına konuşan Clotie Kurucu Ortağı Engin Can Kurt, Türkiye’de e-ticaret üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

E-TİCARET YÜZDE 66 BÜYÜDÜ

Pandemi süreciyle birlikte online alışverişin artmasının beklendiğini ancak normal bir senaryoda böylesine bir artışın çok mümkün olmadığını  söyleyen Kurt, pandemideki taleple birlikte birçok firmanın kendini bu duruma hazırlayarak hızlı büyümeyi karşılar hale geldiğini belirtti.

Kurt, “E-ticaret geçtiğimiz yıl Türkiye’de yüzde 66 oranında büyüdü. 136 milyar TL’den 226 milyar TL’ye çıktı. Önümüzdeki 4 yılda da büyüyerek 2,5 katına çıkması bekleniyor.” dedi.

Pandeminin online alışverişe etkisinin büyük olduğunu söyleyen Kurt, insanların artıK kalabalık ortamlarda bulunmak istemediğini ve mağazalarda ürün deneyerek alışveriş yapma durumunun herkes tarafından tercih edilmediğini kaydederek kullanıcıların yüzde 84’ünün e-ticaretten alışveriş yaptığını vurguladı.

E-TİCARET, İŞLETMELERİN YÜZDE 82’Sİ İÇİN BASKIN BİR SATIŞ KANALI  

Şirketler ve markalar bazında, tüm dünyada hızla büyüyen yeni trendlere uyum sağlayabilenlerin bu süreçte hızla büyüdüğünü de hatırlatan Kurt, “Diğer şirketlerde yavaş yavaş online tarafa geçecektir çünkü pandemi bitse de AVM’lere eskisi gibi dönülmeyeceğini ve bu dönüşümün uzun vadede etkisini göstereceğini düşünüyorum.” dedi.

Türkiye’de e-ticaret pazarının yavaş büyüdüğünü ancak kovid-19 salgını ile birlikte sonuçların bir anda değiştiğini söyleyen Kurt, bu gelişmelerin online ticaret tarafında Türkiye’yi olumlu yönde etkilediğini ve ilerleyen dönemlerde yıllık büyüme oranlarında Türkiye’nin ilerideki ülkelerden biri olacağını belirtti.

Kurt, e-ticaret sitelerinin işletmelerin yüzde 82’si için baskın bir satış kanalı haline geldiğini hatırlatarak pandemi döneminde işletmelerin yüzde 76’lık cirosunun sadece e-ticaret üzerinden gelmeye başladığını belirtti.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.