Ümit Öncel ve Yüksel Eminoğlu’nun Endüstri Radyo'da hazırlayıp sunduğu E-Ticaret Dünyası programında e-ticarete başlarken neler yapılması gerektiği üzerine konuşuldu.

İnternette satış yapılmadan önce bazı rakamların bilinmesi gerekiyor diyen Eminoğlu, “Dünyada her 10 tüketiciden 7'si alışveriş yaparken indirimleri takip ediyor. Alışveriş yapan kişilerin %50’sini de Y kuşağı yani 1980-2000 yılları arasında doğanlar oluşturuyor. Türkiye'de ise e-ticaret alışverişi %55.5 oranıyla Marmara Bölgesi’nden yapılıyor. Ardından %16.4 ile İç Anadolu Bölgesi, %12.2 ile de Ege Bölgesi takip ediyor.” dedi.

Müşterilerin en çok dikkat ettiği konuların başında ulaşım geliyor diyen Eminoğlu, genelde bu sorunu yaşamak istemeyen firmaların İstanbul, Ankara, İzmir ve Marmara Bölgesi'nde depolarının bulunduğunu belirtti.

SATIŞLARIN %50’Sİ PAZAR YERLERİNDEN YAPILIYOR

Pazar yerleri üzerine de değerlendirmede bulunan Eminoğlu, 2019 verilerine göre Türkiye’de oluşan e-ticaretin neredeyse %50’sinin pazar yerleri üzerinden gerçekleştiğini belirterek müşteriler açısından artı yönde etkilerinin olduğunu belirtti.

Eminoğlu, bu pazar yerlerinde birden fazla firmanın aynı ürün üzerinden satış yapmasının fiyat odaklı bir rekabeti beraberinde getirdiğini de söyledi.

İNSAN DEĞİL SİSTEM OLMALI

Eminoğlu, firmaların her kanalda yer almalarının e-ticaret açısından önemli olduğunu vurgulayarak, fiyat dışında nasıl rekabet edileceğinin incelenmesi gerektiğini söyleyerek, daha düşük kar marjı ile para kazanmanın öğrenilmesi gerektiğini belirtti.

Eminoğlu, “Olabildiğince çok pazar yerinde yer almalıyız. Bunları yönetirken de arka tarafta insan değil sistem yer almalı ve bu şekilde çalışılmalı. Böylece anlık olarak fiyatların güncellenmesi, stokların güncellenmesi, satışları muhasebeye düşmesi ve buradan da ürünlerin gönderilmesi pratik ve doğru bir şekilde yapılabilsin.” dedi.