Reel Piyasalar programında Çetin Ünsalan’ın sorularını yanıtlayan Digivega Dijital Ajansı Kurucusu Tolga Özol, dijital iletişim ve doğru çözümler üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

VERİLER ARTIK DİJİTALLEŞTİ

Dijitalleşme uzun yıllardır hayatımızda olan bir kavram ancak pademinin getirdiği koşullar ile birlikte içselleştirmek durumunda kaldık diyen Özol, “Daha önce kağıtlarda yapmış olduğumuz verileri dijitalleştirerek artık bilgisayarlarımızdan, sunucularımızdan vs. kullanmak anlamına geliyor.” dedi.

Özol, “Bireyler dijitalleşmeye daha çok iletişim kurmak, iletişimi daha kuvvetli ve her an her yerden kurmak noktasında değerlendirirken; şirketler dijital dönüşüm çatısı altında, bunu daha tasarruflu, daha verimli ve verileri yönetilebilir bir iş modeline, işlerinin yeniden tanımının yapılmasına doğru götürüyorlar.” ifadelerini kullandı.

HER ŞİRKETİN VE BİREYİN OLMAZSA OLMAZI

Dijital performans kavramını da açıklayan Özol, “Bireyler için dijital kanallar aracılığıyla bir bilgiye, herhangi bir yerden ve herhangi bir zamanda çok hızlı bir şekilde ulaşabilmek; şirketler için ise, şirketin üretmiş olduğu mal, hizmet, değerleri hedef kitlesine mümkün olduğu kadar verimli, performanslı bir şekilde ulaştırabilmek ve tanıtabilmek anlamına geliyor.” dedi.

Özol, dijitalin, dijital dönüşümün artık her şirketin ve bireyin olmazsa olmazı haline geldiğini ve yeni bir endüstri devrimine isim verebilecek kadar kuvvetli bir şekilde hayata dahil olduğunu söyledi.

DİJİTALLEŞME ARTIK TERCİH SEBEBİ DEĞİL

Dijitalleşme konusunda pandemi dönemi sonrasına nasıl hazırlanmak gerektiği üzerine bilgiler veren Özol, “Aslında pandemi bazı alışkanlıklarımızı ve bazı davranış modellerimizi nasıl gözden geçirmemiz gerektiğini öğretti. Pandemi öncesinde biz önümüzdeki 5 yıllık projeksiyonda şirketlerin ve kişilerin dijitali kullanarak ne şekilde dönüşüm yaşayabileceğini planlıyor iken biz bu mesafeyi 1 sene içerisinde kat ettik.” dedi.

Fiziksel temasın ve ofis hayatının eskisi kadar kuvvetli olmadığını belirten Özol, şirketlerin yeni mecralarda ürünlerini müşteri ile buluşturması gerektiğini vurgulayarak gerek iletişim gerekse performans tarafında her noktasını kullanmak zorunda olduklarını belirtti.

Özol, dijital dönüşümün şirketler için artık bir tercih sebebi olmadığını söyleyerek dijitale uygun iş yapış şekillerinin besimsenmesi gerektiğini sözlerine ekledi.