Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan USWT / Güç Birliği Dağıtım Pazarlama Kurucu Ortak ve Genel Müdürü Alpaslan Bayözhal, çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

“ULUSLARARASI ŞİRKETLERİN PAZARLAMAYA KATKILARI OLDU”

Alkollü içecekler sektörü üzerine bilgiler veren Bayözhal, 2004 yılına kadar yarı ithalat yapılan bir sürecin hakim olduğunu ancak 2004 yılında ülkede kamu iktisadi teşebbüsü olarak faaliyet gösteren tüm yapıların özelleştirilmesi ile birlikte yabancı sermayenin ülkeye girişi ve birçok global alkollü firmanın Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığını belirtti.

Uluslararası şirketlerin alkollü içecekler üzerine Türkiye’de faaliyet göstermelerinin olumsuz yönleri olduğu kadar pazarlamaya olumlu katkıları da olduğunu söyleyen Bayözhal,  “Bu alanda kurulan çok eski şirketler var. Türkiye'ye baktığımızda en eski firmamız belki de Cumhuriyet ile yaşıt. Ancak alkollü içecek sektöründe öyle şirketler var ki, örneğin Hollanda şirketi var 1575 yılında kurulmuş. Dolayısıyla ürün satmak ve diğer konularda bilgi seviyeleri çok farklı. Biz 1980’li yıllardan sonra onların iş yapış şekillerini öğrendik. Bakış açıları, sebep sonuç ilişkileri çok farklı ancak bunları bir yol haritasına çevirebilirsiniz.” dedi.

“SINIRLAR İÇİNDE HAREKET ETMEK ZORUNDAYIZ”

Sektörde kullanılan pazarlama ve iletişim teknikleri üzerine değerlendirme de yapan Bayözhal, “Sınırlar içerisinde hareket etmek zorundayız. Tüketiciye ulaşmak için gazete ve televizyon reklamlarını kullanma şansını yok. Öncelikle her firmanın önceliği olduğu gibi tüketici ne ister sorusunu cevaplamak gerekiyor. Bir reklam kampanyası yapıp ertesi gün sonuçlarını alma gibi bir durum söz konusu değil.” açıklamasında bulundu.

Sektörde özellikle müşteriler tarafından markalara bağlılık olduğunu söyleyen Bayözhal, sadece Türkiye’de değil dünyanın birçok ülkesinde gerilla marketing kullandıklarını belirtti.

DAĞITIM AĞINI GENİŞLETMEK, ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTIRMAK

USWT / Güç Birliği üzerine de bilgiler veren Bayözhal, piyasaya yeni girmek isteyen hem ulusal hem de yerel birçok firmanın dağıtımda eşit haklara sahip olması için çalışmalar yürüttüklerini belirtti.

Bayözhal, hem dağıtım ağını genişletirken hem de pazardaki ürün çeşitliliğini çoğalta bilme ihtimalini ortaya koyarak sadece lokal olarak değil yurt dışından Türkiye’ye girmeye çalışan firmalar için de ayrı bir kanal yaratmaya çalıştıklarını ifade etti.