BU ÖZELLİKLERE SAHİP LİDERLER İŞ VERİMLİLİĞİNİ ARTIRIYOR

İş verimliliğini sağlamanın en önemli etkilerinden birinin iyi bir liderle çalışmak olduğunu söyleyen Çalışma Psikolojisi Uzmanı Ertan Şimşek, özellikle salgın sürecinde bir liderde olması gerekenleri anlattı.

Proses Zirvesi

Covid-19 salgını ile birlikte evden çalışma modeli birçok alanda uygulanmaya başladı. Peki, bu çalışma modelinin iş ve özel hayata etkileri nasıl oldu? Etekteki Taşlar programına konuşan Vizyoner Eğitim ve Danışmanlık, Çalışma Psikolojisi Uzmanı Ertan Şimşek, bu süreçte özellikle işverenlerin yapması gerekenleri Endüstri Radyo’da anlattı.

İster evde ister ofiste çalışılsın iyi bir liderle iş yapmak çok önemli diyen Şimşek, özellikle salgın döneminde işverenlere büyük görevler düştüğünü belirtti.

“LİDER YAKLAŞILABİLİR OLMALI”

Şimşek, “İş verimliliğini arttırma, aile ve özel yaşamdaki dengenin kurulması için liderlerin de bir takım özelliklerinin olması gerekiyor. Bu özelliklerden birincisi yaklaşılabilir olma. Eğer çalışanlar düşüncelerini yöneticilerine söyleyemiyorsa bu duvar ile koltuk arasında sıkışıp kalmasına neden oluyor. Bir süre sonra iş verimliliğini düşürmeye giden bir özelliğe dönüşüyor. İkincisi ise; geri bildirim. Verilen işlerin geri bildirimi çalışanı da lideri de aynı hedef odaklı yapma noktasında önemli oluyor.” dedi.

İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK VE GÜVEN ÖNEMLİ

Beklentilere cevap verebilecek liderlerin olması gerektiğini belirten Şimşek, ayrıca her şeyi bilirim düşüncesinden ziyade doğru işi doğru kişi ile yapmanın da iş verimliliği açısından önemli olduğuna dikkat çekti.
Şimşek, “İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir dinleyici olmalı. Bu sadece iş yaşamında değil özel hayatta da geçerli. Bir diğer önemli özellik; güven. Eğer iyi bir lider olmak istiyorsanız ve çalışanlar ile aranızda iyi bir iletişim kurulmasını istiyorsanız bu özellikleri geliştirebilmek için çalışmanız gerekiyor.” dedi.
 
 

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler