Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘Bayi ağını genişletmek için ve mevcut bayilerin satış performansını yükseltmek için pazarlama ile neler yapılabilir?’ sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, bu işin temelinde pazarlama iletişiminde sürdürülebilirliğin önemli olduğuna dikkat çekti.

REKLAM DESTEĞİ İLE MÜŞTERİ HEDEFLENMELİ

Akbayrak, pazarlama iletişiminde direkt potansiyel bayilere seslenen bir yaklaşımın önemli olduğunu belirtti. Akbayrak, kendi pazarlarında, o bölgede ürünün temsilcisi olursa bu konuda bayiye sürekli reklam desteği ile kolay müşteri bulabilecekleri konusunda vaatte bulunmak gerektiğini söyleyerek bunun en dikkat çekici faktör olacağını vurguladı.

Yeterince tanınmayan bir markada kar marjı çok yüksek denilse bile bayinin temkinli yaklaşacağını ifade eden Akbayrak, bayinin temelde kolay satabiliyor olmayı tercih ettiğini belirtti.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ GEREKİYOR

Akbayrak, pazarlama iletişiminde sıklıkla hedef ve potansiyel ile bayilerin karşısına çıkmak gerektiğinin altını çizerek yapılan faaliyetlerle etki altında bırakmak gerektiğini vurguladı.   Türkiye’de bayiler üzerinden satış yapmayı hedefleyen çok sayıda firma olduğunu da söyleyerek bir ürünün bayi tarafından satışın kabul edilmesi için pazarlama iletişiminin gerektiğini belirtti.

Burada önemli olan noktanın pazarlama iletişimi ile satışın kolay olacağı konusunda bayii ikna edebilmek olduğunu ve bu faktörü de reklamlar ile sürekliliğin sağlanarak yapılması gerektiğini vurguladı.