Ve işte yeni bir yılbaşı daha. Yani, şirketlerin promosyon yapma dönemi! Neredeyse tüm firmalar sanki sözleşmişçesine bu dönemde benzer ürünleri dağıtmak için birbirleriyle yarışıyor.

İşe yarıyor mu?

Peki, promosyon adı altında harcadığınız paraların; işe yarayıp yaramadığını hiç düşündünüz mü?
Hayır, paniğe kapılmayın; ‘promosyon dağıtımı’ hiçbir işe yaramaz demeyeceğim. Tam aksine çok olumlu sonuçlar alabileceğiniz bir tanıtım faaliyeti olduğunu düşünüyorum. Ancak bu alanda yapılan ciddi yanlışlıklar var. İşte dikkat edilmesi gereken hususlar:

Sorunlar ve çözümleri

Öncelikle tanıtım faaliyetlerinden en yüksek verimi alabilmenin yolunun ‘farklılaşmak’ olduğunu unutmayın. Örneğin, herkesin takvim yaptığı bir dönemde siz de takvim yaparsanız bunu diğerlerinden çok daha kaliteli yapmak zorundasınız ki tercih edilesiniz. Ne yazık ki birçok şirket, hem herkesin yaptığı ürünü yapmak; hem de en ucuzunu tercih etmek gibi hayati bir hataya düşüyor…
Bir diğer konu zamanlama. Promosyon dağıtımı için ille de bayram ya da yılbaşını beklemek gerekmiyor. Hiçbir özelliği olmayan günlerde müşteri ve müşteri adaylarınıza göndereceğiniz hediyeler çok daha ilgi çekici olacak ve kullanılması konusunda tercih edilecektir.
Son olarak, dağıtım gibi hayati bir konuda hata yaparsanız, diğer konuları çok mükemmel yapsanız da promosyonun hiçbir işe yaramayacağını hatırlatıyor ve uyarıyorum: Güvenilir olmayan şirketlerden dağıtım hizmeti almayın, o çok para harcadığınız ürünlerin çöpe gitmesine sebep olur; dolayısıyla da paranızı sokağa atarsınız.

Herkese iyi haftalar…