Hani her fırsatta hayıflanırız ya, ‘'Yerli arama motorumuz olsa, milli bir sosyal medyamız olsa'' diye… Neden yok, biliyor musunuz? - Hiç sabrımız yok da ondan! 'Bir sabah uyanıp da 15-20 yıllık dünya devleri ayarında...
MAKALEYİ OKUST Endüstri Medya'nın iletişim kanallarıyla yaklaşık 166 bin kişiyle sürekli iletişim halindeyiz. Tamamı endüstri mensubu olan bu kişilerin bir bölümü, medya grubumuzu o kadar çok sahiplenmiş durumdalar ki; dergilerimizdeki yazım...
MAKALEYİ OKU- ''Sizi uzun süredir takip ediyorum, B2B pazarlama uzmanlığınızı ve bu alanda yaptığınız yatırımları da çok takdir ediyorum. Sizinle görüşmek istiyorum.'' Bu satırlar dünya markası olan bir endüstri firmasının Türkiye...
MAKALEYİ OKUHerkesin gündeminde hiç olmadığı kadar dijitalleşme var. Ancak hiç kimsenin geç kalmak ya da alelacele davranıp hata yapmak gibi bir lüksü de yok Dijitalleşmenin ayak sesleri sürecin ne kadar yaklaştığını hissettiriyordu zaten. Salgın hastalık...
MAKALEYİ OKUNe pazarlayacağını ve ne sonuç bekleyeceğini baştan planlamak lazım. Örneğin, sosyal medyada şirket hesabınızın çizgisi ne olacak, ne mesaj verilecek? Çalışanlarımız ne diyecek, hangi algıyı yönetmek için kullanılacak sosyal...
MAKALEYİ OKUPrensip belli. Ortak hareket et, önce kazandır, sonra sen de kazanacaksın… 20 yıl önce ST Endüstri Medya'yı kurduk. Üretimin içinde olmak demek tüm sektörlerde olmak demektir ya, biz de sadece endüstriye odaklandık. Endüstri firmalarını...
MAKALEYİ OKUÖnce otomotiv, beyazeşya, gıda ve kimya sektörlerinde hareket başlayınca... O zaman gelin, siz de bize katılın, önce bu sektörlerin ihtiyaçlarına odaklanalım. Birşey satmaya çalışmadan, "Hangi şirketlerimizle, nasıl destek verebiliriz"...
MAKALEYİ OKUYarasa ya da biyolojik silah... Hepimiz elbirliğiyle dijitale koşuyor muyuz? Evet. Peki, hemen yarın tüm işlerimizi yüzde 100 dijital yaptık diyelim, bizi bekleyen hazır müşteri kitlesi var mı? Hayır. Demem o ki, çarkların yeniden dönmesi için...
MAKALEYİ OKUBakıyorum da dijital pazarlama adı altında ağzını doldura doldura o kadar çok tavsiyeler yapılıyor ki, dersiniz her çözüm her markanın işine yarayacak. Önce müşteri hedef kitlesini net bir şekilde tanımlasak mı acaba? Ulaşmak istediğiniz...
MAKALEYİ OKUHer şey grafiker arkadaşımız Hamit'in beni aramasıyla başladı. "Dergiyi size mail gönderdim, bakabildiniz mi, matbaa baskı için onay bekliyor?" dedi. Nereden aklıma geldiyse, bir de WhatsApp'tan gönder Hamit, dedim. Dergiyi WhatsApp'tan...
MAKALEYİ OKUBu aralar en çok aldığım soru şu; ''Salgın riski ortadan kalkınca, pazarlama açısından artık her şey dijitale mi geçmiş olacak?'' Cevabım ise şöyle; - Müşteri potansiyeliniz şahıslar ise, kısmen evet. - Müşteri...
MAKALEYİ OKUGünümüz iş dünyasında koşullar o kadar hızlı değişiyor ki, kendi işini mi yapacaksın, yoksa kariyerini profesyonel olarak mı planlayacaksın? Buna en başından karar vermek büyük önem taşıyor. Her işte tecrübe ve uzmanlaşmak çok...
MAKALEYİ OKUYani, talep oluştur. Potansiyel müşterine, satış için gittiğinde, elindeki tek seçenek fiyat olur. Müşteriyi ikna edip satsan bile, tahsilati zor olur. Çünkü senden almakla, seni desteklediğini düşünür. Ödemeyi geciktirerek, senin de onu...
MAKALEYİ OKUŞu an Türkiye'de, müşteri potansiyeli şahıslar değil, şirketler olan firmaların çok önemli bir ihtiyacı var, B2B pazarlama* bilen personel bulmak. Peki, bu alanda onca mezun gencimiz varken, neden bulamıyorlar? Çünkü, okullarımızda...
MAKALEYİ OKUÇok sayıda şirket yöneticisi Endüstri Medya'yı aradı. Özetle şunu söylüyorlar; ''Algı olarak, sanki tüm endüstri komple durmuş gibi düşünülüyor ama bu yanlış, kısa çalışma modeline geçtik ve işlerimiz devam...
MAKALEYİ OKUEleman aramanın da, iş aramanın da ücretsiz olacağı portal bitmek üzere. Ardından Endüstri Radyo'da bir proje başlatacağız. Şirketlerle, iş ve staj arayanları bu platformda buluşturacağız. Endüstri Medya'nın diğer yayınları;...
MAKALEYİ OKUNe oluyor? Daha şimdiden mi eleman çıkaracak, sözlerimizi (sözleşmelerimizi) yemeye başlayacağız? Sadece iki hafta oldu, Türkiye'de kriz yaşanalı. Normalleşme bir iki haftada başlayabilir, aylarca da sürebilir. Kaybedilen pazarı geri...
MAKALEYİ OKUTüm dünya sıkıntılı bir süreçten geçiyor. Tamam, kendi çalışanlarımızı koruyalım. Hatta, tüm işlerimizin dijitalleşmesi sürecini daha da hızlandıralım da… Peki, sattığımız ürünleri kim teslim edecek? O insanları da korumamız...
MAKALEYİ OKUŞirketlerde işletme körlüğünü önlemek için her alanda işin uzmanlarıyla birlikte çalışmak, şüphesiz çok doğru bir tercih. Hatta kişisel egosunu koltuğunun altına alıp, ''Sen bu işi benden daha iyi biliyor olabilirsin''...
MAKALEYİ OKURadyo genelde müzik, şov programları ve haber dinlemek için tercih ediliyor. Siz, aracınızda ne dinlemeyi tercih ediyorsunuz? Size hangisi iyi geliyorsa onu dinlemeye devam edin ama henüz haberiniz olmadıysa bilin ki artık 24 saat iş konuşulan...
MAKALEYİ OKUBu aralar otomasyon firmalarının kafası hayli karışık… Sürekli 2-3 firma bir araya gelip etkinlik yapmak istiyor. Bir de firmaların tek başına yaptığı seminerler var. Tüm bu etkinlikler için üretimde çalışan kişiler otomasyon...
MAKALEYİ OKUEndüstri firmalarının yayınlanacak haber üretmesi zordur. Bunun için şirketler sosyal medya hesaplarında kısa içerikler paylaşırlar. Gün içinde ayrı ayrı hesaplarda paylaşım yapmak zaman alacağı için çoğunlukla tek hesapla yetinilir....
MAKALEYİ OKUEndüstride kim, nerede, ne yapıyor? Firmaların elinde şu an hangi projeler var? Üretim sanayi ile bir şekilde işi olan herkes, tüm bu soruların yanıtını bilmek ister. Peki, bunu yapmak mümkün mü? Yani, endüstriden sürekli güncel ve özgün...
MAKALEYİ OKUEndüstride 360 derece pazarlamanın özü, müşterileriniz her neredeyse, markanızın da orada olmasıdır. Gözünüzde büyütmeyin, bunu yapmak için bir servet harcamanıza gerek yok. Yapmanız gereken çoklu iletişim kanallarını aynı anda birbiriyle...
MAKALEYİ OKU