Bir de iş dünyasında PR çalışmalarının sadece sosyal sorumluluk projeleri için gerekli olduğu, sektörel firmaların gelişimine pek katkısı olmayacağı gibi yanlış bir kanı var.
Durum böyle olunca da PR hizmeti satın alan bir sanayi firmasına rastlamak oldukça zor oluyor.

Birkaç örnek başladı

Özellikle otomasyon sektörünün PR hizmeti satın almak konusunda oldukça geç kaldığını düşünüyorum.
Çünkü üretimde çok önemli bir rol üstlenen otomasyon sektörünün basın ve halkla ilişkiler gibi önemli bir iletişim kanalını birçok sektöre göre daha erken keşfetmiş olmalıydı diye düşünüyorum...
Yine de son yıllarda birkaç otomasyon firmasının PR hizmeti satın almaya başlamış olmasını son derece umut verici bir gelişme olarak görüyorum. Ama bir şartla...

Ne satın aldığını iyi bilmek lazım!

PR hizmeti ile ne satın aldığını iyi bilmek lazım! Bu hizmeti mutlaka reklam desteğiyle birlikte almak gerekiyor. Çünkü PR ile verilecek mesajların reklam içerikli olmaması gerekiyor. Bu durumda beklenen ilgi hiçbir zaman oluşmuyor!
Yani bir PR Ajansı ile yapılacak anlaşmanın kısa bir sürede büyük sonuçlar vermesini beklememek gerekiyor.
Durun hemen umutsuzluğa kapılmayın! Profesyonel bir PR hizmeti sizin firmanıza da büyük avantajlar sağlar.
Bu avantajların en başında firmanızın tanınırlık oranının artmasını ve markanıza daha fazla güven oluşmasını yazabiliriz.

Otomasyon sektörüne dikkat!

Yeni yeni PR hizmetini satın almaya başlamış olan otomasyon sektöründe önümüzdeki birkaç yılda yaşanacak gelişmeleri yakından takip etmenizi öneririm.
Göreceksiniz ki PR hizmeti satın alan firmalarla almayanlar arasında ciddi pazar payı farklılıkları oluşacak.
Bu farklılıklar çok kısa bir sürede olmayacağı için PR’nin katkısı göz ardı edilebilir ama işini geliştirmek isteyenlere şiddetle öneririm.
Hep beraber görelim bakalım otomasyon sektöründe PR’yi keşfetmiş olan bir avuç firma nereden nereye gelmiş olacak!

Benden söylemesi!