banner772
x

PROJESİYLE ŞEFFAF ÖDEME SİSTEMİ KURDU

Şeker fabrikasında, pancar analiz tesisi otomasyon sistemini kurarak devreye alan Simkon Mühendislik, şeker fabrikası ve çiftçiler arasında adaletli, şeffaf ödeme sisteminin tesisini sağladı.

PROJESİYLE ŞEFFAF ÖDEME SİSTEMİ KURDU
EndüstriForum

Makina ve fabrika otomasyonu, SCADA uygulamaları, hareket kontrol sistemleri, sistem retrofit projeleri, MCC pano montajı gibi birçok alanda Siemens Solution Partner olarak hizmet verdiklerini söyleyen Simkon Mühendislik Genel Müdürü Ali Çakırlar, gıda sektöründe gerçekleştirdikleri proje ile ilgili yaptığı açıklamada, “Bu tesislerde ilk olarak araçtan alınan pancarın hassas teraziler aracılığıyla fire hesabı yapılır. Püre haline getirilen numunenin hassas kimyasal karışımlarla polarimetre cihazı kullanılarak şeker değeri ölçülür. Alınan sonuçlar şeker fabrikasının veri tabanına aktarılır. Aktarılan verilerin sonuçlarına göre şeker fabrikası tarafından çiftçiye gereken ödeme yapılır. Bu sayede şeker fabrikaları ve çiftçiler arasında adaletli, şeffaf ödeme sistemi sağlanmaktadır” dedi. 

Simkon’un yapılanmasını ve yakın gündemini anlatmanızı rica ediyoruz.  

Simkon Mühendislik-Otomasyon 2014 yılında endüstriyel otomasyon alanında hizmet vermek amacıyla Konya’da kurulmuştur. Aynı yıl içinde SIEMENS Endüstriyel Otomasyon bölümünün üç farklı alanında ‘Solution Partner in Automation’ anlaşması imzalayarak endüstriyel otomasyon alanına güçlü bir başlangıç yapmıştır.

Türkiye’de Siemens ürünleriyle hangi sektörler için ne gibi çözümler sunuyorsunuz? 

Firmamız bir çok farklı sektörde faaliyet göstermekte olup başlıca sektörlerimiz; demir-çelik, makine, gıda, yem, tohum, otomotiv yan sanayi, ambalaj, kağıt ve tekstildir. Makine ve fabrika otomasyonu, scada uygulamaları, hareket kontrol sistemleri, sistem retrofit projeleri, MCC pano montajı, hizmet verdiğimiz alanlara örnek olarak gösterilebilir. Aynı zamanda Siemens Solution Partner olarak endüstriyel otomasyon ürünlerinin (PLC, operatör paneli, scada, servo motor, sürücü v.b) satışını yapmaktadır. Eylül ayı içinde Siemens’ in vermiş olduğu destek ile beraber e-ticaret sitemizde(www.simkonstore.com) Siemens ürünlerinin online satışına da başlamış bulunmaktayız. 

Anahtar teslim proje süreçlerinde nasıl bir ekip ile ne tür hizmetler sunuyorsunuz?

Simkon Mühendislik-Otomasyon 40 yıla yaklaşan tecrübe, 7 mühendis ve 28 tekniker-teknisyen kadrosu ile endüstriyel otomasyon alanında hizmet vermektedir. Siemens Solution Partner olarak projelendirme, pano-saha montajı, yazılım-devreye alma, endüstriyel otomasyon ürünleri satış ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.

Bize ses getiren önemli referans projelerinizi aktararak bu projeler içinde sizde ve sektörde iz bırakan bir projenizi sonuçlarıyla detaylandırır mısınız?

Şeker fabrikalarında prosesin başlangıcı olan pancar analiz tesislerindeki otomasyon sisteminin devreye alınması; bu tesislerde ilk olarak araçtan alınan pancarın hassas teraziler aracılığıyla fire hesabı yapılır. Püre haline getirilen numunenin hassas kimyasal karışımlarla polarimetre cihazı kullanılarak şeker değeri ölçülür. Alınan sonuçlar şeker fabrikasının veri tabanına aktarılır. Aktarılan verilerin sonuçlarına göre şeker fabrikası tarafından çiftçiye gereken ödeme yapılır. Bu sayede şeker fabrikaları ve çiftçiler arasında adaletli ve şeffaf ödeme sistemi sağlanmaktadır.

Siemens çözümleriyle çözüm sunmak projelerde ne gibi avantajlar sağlıyor? 

Dünyanın önde gelen otomasyon tedarikçilerinden biri olan Siemens, süreç ve imalat sanayi içindeki tüm gereksinimleri için entegre ve kapsamlı bir portföy sağlar. Tüm endüstrilerde modern makine ve tesislere ilişkin talepler sürekli artıyor. Siemens otomasyon sistemleri ile bütün gereksinimleri karşılarken en yüksek verimlilik, esneklik ve uygun maliyetten de faydalanabiliyoruz
Siemens’ in hemen hemen her sektöre özel ürün ve çözümlerinin bulunması en büyük avantajlarından biridir. Bu ürünlerin birbirleriyle haberleşme protokolünün olması sistemin devreye alınmasında büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Devreye alma ve arıza durumunda teknik servis ağının geniş olması da avantaj sağlamaktadır. Siemens’in mottosu totaly integration’ dan yola çıkarsak bir makineci de olsa, son kullanıcı da olsa Siemens ürünleri ile otomasyon sistemlerinin tamamının tek bir markadan tedarik edilmesi bu noktada sistemin uyum sorunu gibi sorunların da önüne geçiyor. Aynı zaman da müşteri açısından da profesyonellik etkisini hissettiriyor.

Proje ve satış sonrası ne gibi teknik hizmetleriniz var? 

Endüstriyel otomasyon alanındaki birçok ürün için devreye almada teknik destek gerekmektedir. Satılan ürünler için ihtiyaç halinde ofisimizde veya müşterimizin yerinde teknik personelimiz tarafından devreye alma işlemi yapılmaktadır. Müşterilerimize garanti, kolay ürün değişimi, ürünlerle ilgili teknik destek sağlamak gibi hizmetlerin dışında arıza teşhisi veya program değişikliği için uzaktan internet aracılığıyla sisteme bağlanarak problemin en kısa zamanda çözümü sağlanmaktadır.  Bunun yanında bakım/onarım ve servis anlaşması yaparak ihtiyaç halinde 7/24 teknik destek ve servis hizmeti verdiğimiz firmalar bulunmaktadır. Verdiğimiz bu hizmetlerde birincil önceliğimiz müşterimizi anlayarak empati kurmak ve güven hissi oluşturarak sorununa çözüm bulunacağını hissettirmektir. Neticede amacımız; zaman ve üretim kaybını minimize ederek müşterimizi memnun etmektir

Temsil ettiğiniz ürünlerle ilgili şirket içi eğitim süreçlerini anlatır mısınız?    

Eğitim planlaması yeni işe başlayan personelimiz için uyum eğitimiyle başlamaktadır. Bu eğitim ile çalışanlara kurumun temel değerlerini aktarmakla birlikte ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Sonrasında işbaşı eğitimleri ile bulunduğu pozisyonun ihtiyaçlarına uygun teknik eğitimler ile gelişimleri desteklenmektedir. Bu işbaşı eğitimleri hem teorik hem de uygulamalı olarak şirket içinde çalışan tecrübeli mühendis ve teknisyen personel tarafından verilmektedir. Ayrıca ürünlerle ilgili Siemens tarafından verilen eğitim, seminer ve ürün tanıtımı gibi etkinliklere personelimizin katılımını sağlamaktayız. Pandemi sürecinde uzaktan eğitimlerle personelimizin eğitimini devam ettirmekteyiz. Amacımız; personelimizin, şirketimizin içinde bulunduğu sektördeki tüm gelişmeleri takip ederek bu gelişmeleri projelerimize ve teknik destek olacak şekilde müşterilerimize aktararak müşterilerimizin memnuniyetini ve kazancını en yüksek seviyede tutmaktır.    

2020’nin ilk 3 çeyreğini firmanız açısından değerlendirir misiniz?  

Sanayi sektöründe, 2019 yılı üçüncü çeyrekten itibaren başlayan toparlanma 2020 yılının ilk çeyreğinde devam etti. Bir önceki senenin aynı dönemine göre büyüme kaydedildi. Pandemi dönemi ile birlikte  ikinci çeyrekte sanayinin yüzde 16 daralması sektörümüzü olumsuz etkiledi. Haziran ayı ile birlikte karantinaların kaldırılması, sanayide yeniden hareketlenmeyi getirdi. Sanayide vardiyaların artması, üretimin bir önceki çeyreğe göre artması bizlere pozitif katkı sağladı. Son zamanlarda dövizdeki dalgalanmanın ve pandemi süreci etkilerini son çeyrekte hep beraber göreceğiz.
 

Güncelleme Tarihi: 19 Ekim 2020, 10:17
YORUM EKLE

Noya

Mitsubishi

Dergiler
Partnerler