Şişecam Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, gerek yurt dışında cam ambalaj tesisi kurma kararlarını gerekse yurt içinde düzcam ve otocam alanlarındaki yeni yatırım ve hedeflerini paylaştı.

"AVRUPA'DAKİ AYAK İZİMİZİ GENİŞLETECEĞİZ"

Türk cam sanayiini kurma misyonu ile 1935 yılında başladıkları yolculuklarına,  bugün cam ve kimyasallar alanlarında küresel bir oyuncu olarak devam ettiklerini belirten Prof. Dr. Kırman, geçmiş dönemlerde olduğu gibi küresel pandeminin oluşturduğu belirsizlik ortamında da firmaları ve tüm ekosisteme değer katacak önemli yatırımları hayata geçireceklerini ifade etti.

Küresel cam ambalaj pazarının dörtte birini oluşturan 20 milyon tonluk hacme sahip Avrupa pazarı, sektörün hızlı gelişimi ve şirketimizin mevcut üretim ayak izinin bütünsel bir şekilde geliştirilmesi adına önemli fırsatlar barındırdığını ifade eden Prof. Dr. Kırman, Avrupa’daki  fırsatları da değerlendirmek üzere çıktıkları yolda cam ambalaj alanında Macaristan’da 255 milyon avro tutarında yatırımla iki fırınlı yeni bir yatırım kararı aldıklarını söyledi.

Avrupa’daki ilk cam ambalaj tesislerinin ilk fırınının 2023 yılında operasyona başlamasını ve 2025 yılı itibariyle tesisin tam kapasiteye ulaşmasını hedeflediklerini aktaran Prof. Dr. Kırman, "Tamamlandığında 330 bin tonluk net üretim kapasitesine sahip olacak üretim tesisimiz hem Macaristan’ın hem de geniş bir coğrafyada Avrupa cam ambalaj talebine cevap verecek. Böylece cam ambalaj pazarında Avrupa’daki ayak izimizi genişletirken, ülkemizin küresel cam ticaretindeki varlığının güçlenmesine de önemli ölçüde katkı sağlayacağız." dedi.

"DÜZCAMDA KAPASİTEMİZİ 2,5 MİLYON TONA ÇIKARACAĞIZ"

Üretim kapasitesi açısından Avrupa lideri oldukları düzcam alanında yeni yatırımlarla Türkiye için değer yaratmayı sürdüreceklerini kaydeden Prof. Dr. Kırman, şöyle konuştu:

"Ekim 2020'de devreye aldığımız sekizinci fırınımızla birlikte Avrupa’nın en büyük düzcam üssü haline getirdiğimiz Polatlı tesisinin ardından, Yenişehir düzcam tesisimizde soğuk tamirini tamamladığımız altıncı fırınımızı da ateşleyerek devreye aldık. Yenişehir tesisimizdeki soğuk tamirini sürdürdüğümüz 240 bin ton kapasiteli beşinci fırını da senenin son çeyreğinde devreye alacağız. Polatlı ile birlikte Türkiye’de fırın sayımız sekize çıkmış, Türkiye’deki düzcam üretim kapasitemiz ise 2 milyon tonu aşmış durumdadır."

Varolan hatlarında yapacakları iyileştirme çalışmaları ve yeni yatırımlar ile 2024 yılı sonunda düzcam üretim kapasitelerini yüzde 25 artırarak 2,5 milyon tona ulaştırmayı hedeflediklerini dile getiren Prof. Dr. Kırman, 2023 yılında tamamlanmak üzere, mimari camlara özel yüksek kapasiteli yeni bir float hattı yatırımını başlatmayı da planladıkları bilgisini paylaştı.

"TR1 HATTIMIZ, EN YÜKSEK KAPASİTELİ HATLARDAN OLACAK"

Söz konusu segmentte kapasitelerini artırmak üzere bir diğer adımlarının da, Kırklareli üretim tesislerindeki TR1 float hatlarının soğuk tamirini kapasitesini artırarak gerçekleştirmek olacağını söyleyen Prof. Dr. Kırman, "2024 yılında bu hattımızı komple yenileyerek kapasitesini yüzde 40’ın üzerinde artırmayı hedefliyoruz. Bu yatırımımızla beraber, TR1 hattımız yeni yapılacak float hat ile birlikte en yüksek kapasiteli hatlardan olacaktır." diye konuştu.

"OTOCAM ÜRETİMİ İÇİN YENİ BİR FLOAT HATTI PLANLIYORUZ"

Bir diğer yatırım kararlarını ise otocam alanında aldıklarını aktaran Prof. Dr. Kırman, otocam üretiminde ulaştıkları büyüklüğün, tek bir float hattını otomotiv hamcamına yönlendirecek seviyelere ulaştığını dile getirdi.

Bu sebeple Türkiye'de yeni bir otomotiv camları float hattı kurmayı ve mevcut durumda otomotiv hamcamı üreten tüm float tesislerini mimari camlara yönlendirmeyi planladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Kırman, dizaynının yüksek verimlilikle çalışan Endüstri 4.0 çözümleri ile donatılacağını kaydetti.

Prof. Dr. Kırman, sözlerini şöyle noktaladı:

"Yeni otomotiv ham camı float hattımız ile TR1 hattımızı, soğuk tamiriyle kapasitesini de yükselterek tamamıyla mimari camlara yönlendiriyor olacağız. Böylece bir yandan düzcam alanında bir float hatlık kapasite artışı gerçekeşitrirken, diğer yandan da hatlarımızın optimizasyonundan ilave kapasiteler yaratacağız. Otomotiv hamcamına özel bir float hattı kurulması,otomotiv camları faaliyetimizde de önemli bir verimlilik artışı sağlayacaktır. Otocam iş kolunun otocama özel teknik üretim alt yapısı bulunan float hattına sahip olması otocam faaliyetimizin büyümesini ve otomotiv yenileme camı ihracat atılımlarımızı da doğrudan destekleyecektir."