İSTANBUL (AA) - Lexus, ES modeli ile ulaştığı sürüş rahatlığı, üstün yol tutuş düzeyi ile bu segmentteki kalıpları kırdı.
7. nesil lüks sedan, ES modelinde, dünyanın ilk Swing Valve Amortisörüne yer veren Lexus, çok düşük hızlarda bile, sıfıra yakın sarsıntı ile kusursuz sürüşe imkan veriyor.

Rahat ve sessiz sürüş donanımı ile öne çıkan Lexus, ES modelinde gerçekleştirdiği çalışmayla birlikte bu niteliğini daha da yukarı götürdü. ES modeli, donanımındaki Swing Valve Amortisör, Lexus’un süspansiyonlarındaki en küçük titreşimlerine, zıt hareketlerle sönümleyebiliyor. 
Bir başka deyişle, Lexus ES ile bozuk yolları, yolcunun fark etmesi mümkün olmuyor.

LEXUS ES’TE SÜSPANSİYON NASIL İŞLİYOR?

Lexus, ES’te üst düzey sürüş rahatlığı ve ileri yol tutuş yeteneğine ulaşabilmek için, arka süspansiyonda yeni bir çift salıncak dizaynına yer verildi. Bu şekilde ES modelinin daha dinamik sürüş seviyesini yakalaması mümkün oldu.

ES’İN YOL TESTİ NEREDE YAPILDI?

Avrupa'da hız sınırı olmayan ünlü Alman otobanlarından, virajlı dağ yolları ve kırsala kadar ki, her türlü ortamda, ES'nin yol testleri yapıldı. Bununla beraber, Nürburgring ve Kaliforniya'nın ünlü pistlerinde de, ES modelinin testleri uygulandı.