Ev tekstili sektöründe yaşanan olumlu gelişmelerin 2021 yılında devam edeceğini ve ihracatta hızlı bir yükseliş yaşanacağını kaydeden Cotton Box Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut, "Yılın ilk beş ayında ihracat rakamımızda yüzde 25 büyüme elde ettik ve yıl sonuna kadar bu rakamı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz." dedi.

"İVMEYİ DEVAM ETTİRMEK İSTİYORUZ"

Covid-19 ile birlikte evde geçirilen sürenin artması neticesinde sektördeki ürünlere olan ilginin arttığını aktaran Turgut, talep artışının 2020'deki dış satım hacimlerini direkt etkilediğini ve yakaladıkları söz konusu ivmeyi 2021'de de artırarak devam edeceklerine inandıklarını ifade etti.

"MAURİTİUS ADASI GİBİ UZAK COĞRAFYALARDAN TALEPLER ALDIK"

Yakın coğrafyaların yanı sıra Kanada, Kolombiya, Mauritius Adası gibi uzak coğrafyalardan da ciddi talepler aldıklarını vurgulayan Turgut, "Yılın ilk beş ayında ihracat rakamımızda yüzde 25 büyüme elde ettik ve yıl sonuna kadar bu rakamı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Gelinen noktada sektörün elde ettiği bu avantajı koruması, ihracat pazarlarındaki gücü ve üstünlüğünü artırması son derece önemli. Ev tekstili sektörü 500 binin üzerinde kişiye istihdam sunması ve yan sanayiyi beslemesi açısından Türkiye ekonomisi için önemli bir katma değer yaratıyor." diye konuştu.

Turgut, Türkiye ekonomisi için ciddi bir değer oluşturan sektörün markalı ihracat başta olmak üzere, ilerleyen süreçte doğru pazarlarda doğru fiyat politikası ile yer alarak uzun vadeli planlar yapması ve elde ettiği pozisyonunu korumasının önemine dikkat çekti.

ONLİNE SATIŞLARDA CİRO HEDEFİ; 25 MİLYON TL

Pandemi döneminde global pazarlarda büyüme stratejisinde e-ticaretin büyük bir önem taşıdığını açıkça gördüklerini dile getiren Turgut, rakiplerden ayrışmak ve global marka olma yolculuğunda hızla ilerlemek adına dijital dünyaya entegre olmak gerektiğinin altını çizerek "Bu doğrultuda e-ticaret yatırımlarımızı daha da yoğunlaştırarak, yeni projelere adım atmayı planlıyoruz. Bu sayede dünyanın dört bir yanında var olarak ihracat ağımızı Orta Avrupa’dan Amerika’ya kadar genişletmeyi, yurt içi ve yurt dışında büyüme hızımıza yeni bir ivme katmayı planlıyoruz." şeklinde konuştu.

Yurt içi ve yurt dışı online satışlarda 2020'de toplam 15 milyon TL'lik ciro elde eden marka, 2021'de söz konusu rakamı 25 milyon TL'ye ulaştırmayı hedefliyor.

"BUGÜNDEN GELECEĞE YATIRIM YAPIYORUZ"

Yurt içindeki markalaşma kapsamında gerçekleştirdiği yatırımları yurt dışına da taşıyarak istikrarlı bir büyümeyi amaçlayan firma, dış satım çalışmalarının yanında yurt dışı bayilik ve mağazalaşma çalışmalarına da odaklanıyor. Gürcistan, İran, Kazakistan, Rusya, Tunus ve Ukrayna gibi ülkelerde 25 konsept mağazası bulunan firma, 5 yıl içinde yurt dışı mağaza sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyor.

Yıllık 1 milyon adet ürünlerini kendi markalarının etiketiyle paketleyerek dünya genelindeki tüketicilere ulaştırdıklarını söyleyen Turgut, yeni pazar ve coğrafya arayışına devam edeceklerini ve Co Branding stratejileriyle gözüne kestirdikleri bölgelerde yaygın olarak tercih edilen zincir gruplarla iş birliği gerçekleştireceklerini ifade etti.

Turgut, sözlerine şöyle devam etti:

"Böylece ürünlerin üzerinde hem o ülkeye ait markanın hem de Cotton Box’ın logosunun yer almasını sağlıyoruz. Bu da ana stratejimiz olan markalı ihracat politikamızdan vazgeçmeden yurt dışı hedeflerimize ulaşma ve yerel gücü kullanarak tüketiciye daha hızlı ulaşma imkanı sağlıyor. Girdiğimiz ülkelerde marka tescillerimizi yaparak bugünden yarına yatırım yapıyoruz."