Procter & Gamble (P&G), Advantage Group International’ın başlıca perakende zincirleriyle gerçekleştirdiği "Advantage ReportTM İş İlişkileri ve Performans Karşılaştırması" araştırmasında hızlı tüketim maddeleri üreticisi ve tedarikçisi sıralamasında 2020 yılında da üst üste sekizinci kez 1. sırada yer aldı.

"İSTİKRARLI OLDUĞUMUZUN BİR GÖSTERGESİ"

Kanada menşeli kuruluşun yaptığı araştırmada sekizinci defa birinci sırada yer almalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Procter & Gamble Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Celal Artüz, Kovid-19 pandemisinin etkili olduğu dünya koşullarında bile performanslarını devam ettirerek birinci seçilmelerinin esasında başarılı performanslarının istikrarından kaynaklandığını dile getirdi ve bu nedenle gurur duyduklarını söyledi.

Söz konusu dönemde vatandaşların hızlı tüketim ve bilhassa hijyen ürünlerine olan ihtiyacının arttığına, üretici firmaların yaşadığı güçlüklerin başında üretimin devamlılığını sağlayabilmek geldiğini ve tedarik zincirlerini uçtan uca sürdürebilmek olduğuna dikkat çekti.

Artüz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Firma olarak hem tüketicilerimizi hem de paydaşlarımızı anlamaya çalışıyor ve en yüksek etik standartlar çerçevesinde faaliyet gösteriyoruz. Bu standartlarımızı yıllardır koruduğumuzun güzel bir örneği de üst üste 8 yıl boyunca elde ettiğimiz bu başarı oldu. Üstelik pandemi koşullarında dahi performansımızdan hiçbir şey kaybetmeden birinci seçilmemiz, başarılı performansımızın zorlu şartlarda dahi geçerli olduğunun güzel bir göstergesi oldu. Bundan gurur duyuyoruz.” 

7 KATEGORİDEN OLUŞUYOR

Araştırmada yer alan yedi kategori; Stratejik Uyum, İnsan, Kategori Geliştirme, Tüketici Pazarlama, Ticari ve Alışverişçi Pazarlama, Tedarik Zinciri ve Müşteri hizmetlerinden meydana geliyor.

Bunların ortalaması ise “Genel Performans” olarak belirleniyor.

Türkiye’de 30 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren ve Ariel, Fairy, İpana, Orkid, Prima gibi güçlü markaların üreticisi olan P&G, Covid-19 sürecinde hayata geçirdiği başarılı çalışmalarla 2020 yılının ilk yedi ayında ihracatını yüzde 20 artırmayı başarmış ve üretim rekorları kırmıştı.