Son 1 buçuk yılda satış hedeflerinin çok üstünde büyüme kaydeden firmalar var.

Bunun yanında ciddi satış kaybı olan firmaların sayısı hiç de az değil.

Bu firmaların bir kısmı biliniyorsa da büyük bir bölümünün yaşadığı pazar kaybı henüz sektör tarafından bilinmiyor.

Sürekli maliyetleri düşürme eğilimde olan ve 2009 yılından bu yana inişli çıkışlı grafikler çizen şirketler arasında, bazı ürünlerde yıllarca pazar lideri olmuş firmalar bile var.

2 yıl daha gidebilir!

Söz konusu firmaların sektöründe kaybettiği pazarın büyüklüğünün tam olarak anlaşılabilmesi için 1-2 yıl daha geçeceğini düşünüyorum.

Zamanında yaptıkları çok ciddi satışlar ve elde ettikleri kazançların büyüklüğü ile güçlü öz sermayeye sahip olan bu şirketlerde yaşanacak değişim bu günden yarına olmayacak.

Şimdi benim kaygım, bu yazının ardından; ``hangi firmaları kastettiğim`` konusunda benden isimler istenmesi!
Bırakın zor durumda olan şirketler hakkında bilgi vermeyi, sadece sektörü bilgilendirmek için yazdığımız genel içeriği bile üzerine alınan firmalar oluyor!

Bu açıdan benden firma isimleri istemek yerine 2 yıl daha sektörde gözlem yaparak beklenmesini öneriyorum.

Nedenleri ne olabilir?

Ciddi pazar kaybı yaşayan firmalarda öncelikle karlılık probleminin olduğunu görüyoruz. Marka değerini yukarıda tutmak yerine, satış yapabilmek için fiyat ve ödeme konularında ciddi tavizler veriyorlar.

Bunu, aynı ürünü farklı firmalara, farklı fiyatlarla vermek, rakiplerin yakaladığı ürün çeşitliliğine zamanında yanıt verememek gibi etkenler izliyor.

Bu yazıyı (belki de zamanından önce) kaleme aldım ki, benzer yanlışları yapan firmaların sayısı artmasın.

Marka değerinizi sürekli yukarıda tutmadığınız sürece karlı satış yapmakta her zaman zorlanırsınız!

Saygılarımla.