Buraya kadar her şey çok normal, çünkü arz-talep dengesine oturuyor. Sektör temsilcileri ihtiyacı olan bir yönde girişimde bulundular ve çözüm ürettiler. Artık alternatifsiz değiller.
Bundan sonra katılımcı firmalar isterlerse fuarlardan birini tercih eder ya da yıl içerisinde 2 fuara da katılırlar…
Bu konuyu burada yazmaktaki amacım şu: Sektör firmalarının isteğiyle 2 ayrı fuar doğdu. Peki, bir fuarın gerçek sahipleri olan ‘ziyaretçiler ne düşünüyor?’
Bu sorunun cevabını her 2 fuarın da son halini gören ziyaretçiler versin. En doğru kararı onlar verecektir. Çünkü bir fuarın başarısı katılımcıların değil ziyaretçilerin memnuniyetiyle ölçülür.
• Ziyaretçiler zaman ayırdıkları fuardan istedikleri sonucu alabildiler mi?
• Ziyaretçilere sunulan imkanlar yerinde miydi?
• Fuarda aradıkları ürünlere ulaşabildiler mi?
• Fuardan yeni bir iş ya da yatırım fikri kazanabildiler mi?
• Fuar sadece kalabalık toplamak amacı mı taşıyordu, yoksa gerçek ziyaretçi odaklı mıydı?
• Ulaşım konusunda ne gibi kolaylıklar sağlandı?
Bu ve benzeri soruların yanıtını verecek olan ziyaretçiler, endüstriyel otomasyon konusunda sektörün kaç fuara ihtiyacı olduğunun kararını vereceklerdir. Ziyaretçisi memnun olan bir fuarın elbette katılımcısı da memnun olacaktır. Önemli olan ne istediğini iyi bilmektir.

***

Evet, bir fuar katılımcıya değil ziyaretçiye yapıldığına göre o fuarın gerçek söz sahibi katılımcılar değil, siz ziyaretçilersiniz. Öyleyse gelin sektörünüzün fuarlarını ziyaret edin ve tedarikçilerinizi siz yönlendirin…

Onları hangi fuarda/fuarlarda görmek istiyorsunuz?