Otomasyonun uzun zamandır süren tartışmalarından biri de kontrol ile emniyet katmanlarını ayrıştırıp ayrıştırmama konusundadır. Tartışmanın nedeni seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarının uygulamaya göre değişmesi, dolayısıyla genel bir kuralın bulunmamasıdır. 

*            *            *

Kontrol ve emniyet katmanlarının birleşik olması mühendislik, imalat, devreye alma, operasyon, eğitim ve bakım harcamalarını düşürmekte, zaman senkronizasyonunu kolaylaştırmakta, ekipman ve olay yönetimini iyileştirmektedir. Anılan katmanların ayrıştırılması tam tersi etki yapmakta, etkinin düzeyi de uygulamaya göre değişmektedir. 

Bu açıklamalar katmanları birleştirmeyi destekler görünse de ilk cümlemizde belirttiğimiz tartışmalara yol açan başka bir etmen vardır; “ortak neden arızası” (common cause failure). 

*            *            *

Ortak neden arızası aynı bileşeni hem kontrol, hem de emniyet alt sisteminin kullanması durumunda ortaya çıkabilecek durumdur. Basitçe örneklersek sistemdeki bir sensör hem kontrol hem de emniyet görevini üstlenecek şekilde kullanılır ise, arızalanması ekipmanı durdurmayacak, ancak emniyet sistemini devre dışı bırakacak ve bu durumun farkına varılamayabilecektir. Özetle bileşenlerin paylaşılarak kullanımı maliyetleri düşürse de özellikle emniyet riskleri yaratmaktadır. Kontrol ve emniyet alt sistemlerinin en basit bir bileşeninin beraberce kullanımı dahi ortak neden arızasına davetiye çıkartmaktadır. 

Şahsi görüşüm emniyetten ne pahasına olursa olsun vazgeçmemektir.