Lütfen sıkılmayın daha bitmedi; yiyecek, içecek, cam, tekstil, çimento, metalurji, oil & gas, su, atık su ve diğerleri…
Bu sektörlerde yapılan üretim aşamasında birçok ürün ve hizmet kullanılıyor.
Peki, bu sektörlere ürün satmak için faaliyet gösteren ve birbirleriyle kıyasıya rekabet eden binlerce firma, tercih edilmeyi nasıl başaracak? Bu fabrikalara hangi kanallardan ulaşılacak?

***

Bu konuda birkaç standart uygulama var ancak yeterliliği konusunda ciddi sıkıntılar var. Örneğin:
Birkaç mühendis istihdam edip, firma ziyaretleriyle ürünlerinizi tanıtabilirsiniz..
Fuarlara katılıp yeni firmalarla tanışabilirsiniz..
İhaleleri takip edebilirsiniz..
Gazete, dergi, radyo, tv ve internet gibi çeşitli reklam kanallarını kullanabilirsiniz...
Peki, birkaç konu başlığıyla özetlemeye çalıştığım bu pazarlama faaliyetlerini hemen her firma (az ya da çok) yapıyor olmasına rağmen neden başarı istenilen seviyede değil?
Bir başka deyişle neden karlılık yeterli değil?

***

İşte tüm bu soruların bir tek yanıtı var:
- Endüstride faaliyet gösteren firmalarımız, pazarlama faaliyetlerini pek ciddiye almıyor!
Evet, ne yazdığımın farkındayım..
Biraz düşünün ve gözlem yapın, siz de hak vereceksiniz…
Gayet sınırlı bütçelerle ``ne yaptığını bilmeden`` harcanan birkaç kuruş paraya, pazarlama faaliyeti diyor ve büyük sonuçlar bekliyoruz.
Hepimiz birer pazarlama dehası olduğumuz için de bu konuda bir profesyonel hizmet almayı gereksiz görüyoruz!
İyi de kimya fabrikalarına nasıl ulaşılacağını bilen birçok reklamcı var bu ülkede..
Neden onlarla çalışmıyorsunuz?
Ne yani mühendisleri reklamcı, reklamcıları mühendis mi yapalım?