Portföyüne yeni ürünler eklemek isteyip inovasyon projeleri gerçekleştiren pek çok firmanın yaptığı tipik bir hata türü bulunuyor: Ürüne olabildiğince çok özellik eklemek! Böyle davrandıkları takdirde başarılı olacaklarını zannediyorlar. Oysa bu yaklaşım her zaman tersine sonuç veriyor. Her kuralın istisnası olsa da bugüne kadar bunun istisnasına rastlanılmamış. Bu durum “minimum viable product” kavramının doğmasına yol açmış. Yazarın zor görevlerinden birisi yabancı dildeki kavramlara Türkçe isimler önermektir. Minimum viable product için önerim “en küçük ortak paydalı ürün” demektir. En küçük ortak paydalı ürün hiçbir segment için spesifik özellik içermeyen, yalnızca temel özelliklere sahip ürün şeklinde açıklanabilir. Bu henüz olmamış, ham bir ürün değil; basit ama çalışan bir üründür.  
Böylesi bir ürün ile pazara çıkmanın iki yararı bulunuyor. İlk yarar her yeni ürünü öncelikle inovatör ismiyle tanımlı varlıklı, maceracı kesimin satın alacak olması nedeniyle az adette yapılması ilkesine uyulması. Bu kesimin toplam müşteri kitlesi içindeki yeri yüzde 3,5. İlk lanse edilecek ürünlere sadece bu dar kesimden alıcı çıkıyor. Dolayısıyla ekstra ürün özellikleri satışları arttırmayıp karlılığı düşürüyor. Üstelik pazara erişim süresi de uzamış oluyor. 

İkinci yarar ürünü ne yönde geliştireceğinizi bilmeme nedeniyle yanlış özellikler eklemekten korunmanız. En küçük ortak paydalı ürün ile ortaya çıkıp talebe göre geliştirmeye devam etmek çok daha iyi yönlendirmeler sağlıyor. Bunun bir anlamı da test ve hata maliyetlerini azaltması. Minimum viable product kavramı ile birlikte ürün geliştirmede Moscow kuralı da çıktı. M, must, s, should, c, could w de wont yani olmaması gereken özellikleri tanımlıyor. Olmaması gereken özellikler de diğerleri kadar önemli çünkü onlar ürüne değer değil; gereksiz maliyet ekleyen, dolayısıyla müşterinin karşılığını ödemek istemediği farklılıklar.

Özetle ürüne geliştirme aşamasında akla gelen her özelliği eklemek hatadır. İyi niyetle yapılsa da cehenneme giden yolun iyi niyet taşlarıyla döşenmiş olduğunu gösteren bir hata.