Ölçmediğinizi yönetemezseniz klişesi depolar için de geçerlidir. Başarıyla çalıştırılmak isteniyorsa depoların performanslarının da ölçülmesi gerekmektedir. Böylelikle bir yandan yetersiz kalınan alanlar ortaya çıkartılıp iyileştirme planları yapılabilir, diğer yandan da başarılar takdir edilerek devamlılığı sağlanabilir.

Depo performansının ölçümünde dört ayrı kategoride toplanabilen metrikler kullanılır. Bunlar zaman, kalite, maliyet ve üretkenlik metrikleridir.

Diğerlerini sonraki sayılara bırakarak bu ay zamanla ilgili metriklere göz atacağız.

Operasyon sırasıyla başlarsak ilk metrik “kabul süresidir. Evrak kontrolü, muayene, araç boşaltma ve kayıt işlemleri bu ölçütün bileşenleridir.

İkinci metrik yerleştirme süresidir. Malların raflarına taşınıp bırakılması da kontrol altında tutulması gereken faaliyetlerdendir.

Üçüncü metrik yenileme, ikmal etme (replenish) süresidir. Malların rezerv depolama alanından toplama alanına taşınması faaliyetinin ne kadar başarıyla yapıldığını gösterir.

Sipariş toplama süresi dördüncü metriktir. Arkasında planlama, talep olmadığı halde yeniden yerleştirme (reallocation) yapılması gibi operasyonel etkinliği arttıran çalışmalar bulunur.

Sevkiyat zamanı beşinci metriktir. Siparişlerin araca ne kadar zamanda yüklendiğini gösterir.

Altıncı metrik opsiyonel olan teslim süresidir. Aynı müşteriye yapılan teslimlerin performansını gösterir. Bu metrik genişletilerek müşterinin verdiği siparişten müşterinin mal kabulüne kadar geçen süreyi kapsar hale getirilebilir.

Performans metrikleri olmayan depoların iyi yönetildiklerine kimse inanmaz.