Henkel CEO’su Hans Van Bylen 2018 mali yıl değerlendirmesinde bulunarak 2019 hedeflerini paylaştı. Bylen yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2018 yılında Henkel karlı büyümesini korudu. İyi bir organik büyüme gerçekleştirerek nakit akışımızı artırdık. Her ne kadar negatif kur etkileri ve ham madde fiyatlarında artış yaşasak da lider markamız yenilikçi teknolojilerimiz öncülüğünde bu dönemi olumlu geçirdi. Büyümemize en büyük katkıyı endüstriyel ve tüketici iş kanadımızda gerçekleşen satın almalar sağladı. 2020 hedefimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Rekabet gücümüz arttı... Ocak itibariyle de dijital dönüşüme daha fazla katkı sağlayacağız. Bu kapsamda yatırımlarımızı yıllık 300 milyon avro civarında artırmayı planlıyoruz Orta-uzun vadeli hedeflerimiz kapsamında karlılığımıza vurgu yapacağız.”

2019 İÇİN ÖNGÖRÜ

Henkel, 2019 ve sonrası için artan büyüme yatırımlarını yansıtacak şekilde, bu mali yılda yüzde 2 ile 4 arasında bir organik satış büyümesi öngörüyor. Henkel, faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjı için yüzde 16 ile 17 arasında bir oran öngörürken, hisse başına karlılıktaki (EPS) gelişim için ise sabit kurlarda geçen yılın seviyesinden az olacak şekilde tek haneli yüzde oranın orta seviyelerinde (yüzde 4-6) bir beklentiye sahip.