YERLİ ELLEÇLEME MAKİNASI ÜRETİP İHRAÇ ETTİLER

İki mühendis girişimci TÜBİTAK desteğiyle geliştirdikleri konteyner elleçleme makinasıyla güçlü rakiplerin bulunduğu bir alanda ihracat başarısına ulaştı.

YERLİ ELLEÇLEME MAKİNASI ÜRETİP İHRAÇ ETTİLER
EndüstrideAra - Haber Detay

İki mühendis girişimci tarafında kurulan KALSYS Kaldırma Sistemleri, konteynerlerin doğru şekilde istiflenmesi ve yer değiştirmesinde kullanılan elleçleme makinasının yerli olarak üretimini yaparak az sayıda ve güçlü rakiplerin bulunduğu bir alanda ihracat başarısı yakaladı.

"İLK SEVKİYATIMIZI ÖZBEKİSTAN DEMİR YOLLARINA YAPTIK"

Teknopark Ankara firması olan KALSYS,  2019 yılında çelik konstrüksiyon ve vinç sanayindeki ithal ürünlere bağımlılığı azaltmak ve alt sistemleri yerlileştirmek hedefiyle faaliyetlerine başladı.

Avrupalı üreticilerin uzmanlığının bulunduğu konteyner elleçleme makinası üretmek için yola çıktıklarını kaydeden firmanın Kurucu Ortağı Haluk Kaya, çoğunlukla İsviçreli firmaların ürettiği ve Türkiye'de üretilmeyen makinaların bilhassa uluslararası taşımacılıkta gemilerle nakledilen konteynerleri kıyıya indirmek amacıyla limanlarda kullanıldığını söyledi.

Vinç firmasında çalışırken akıllarına Türkiye'de üretilebilir mi sorusunun geldiğini ve projelerini hazırlayarak TÜBİTAK'a başvurduklarını ifade eden Kaya, "Ülkemiz açısından katma değeri yüksek bir proje olacağını biliyorduk, TÜBİTAK'a bunu doğru şekilde anlatabildik ve kurum destek verdi. Mayıs 2020'de projemiz kabul edildi ve çalışmalar başladı. Bu sırada Özbekistan demir yolları ile iletişime geçtik ve ilk makinamızın biraz daha gelişmiş bir versiyonunu üretmeye başladık ve tamamladık. Şubat ayında ilk sevkiyatımızı Özbekistan demir yollarına yaptık."

"İLK HEDEFİMİZ, LİMANLARIMIZDA AVRUPALILARIN YERİNİ ALMAK"

Söz konusu makinaların elektrikli, hidrolik, gemiler için olan, birden fazla konteyneri taşıyabilen çeşitli versiyonlarının da bulunduğunu belirten Kaya, ürün çeşitliliğine yönelik Ar-Ge çalışmalarını sürdürdüklerini ve kısa sürede ürün çeşitliliklerini artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

İlk hedeflerinin Türk limanlarında bilhassa  Avrupalı rakiplerinin yerini almak olduğunu vurgulayan Kaya, "Sonraki hedefimiz Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlerde söz sahibi olabilmek. En sonunda Avrupa pazarıyla tüm dünyaya açılmayı hedefliyoruz." diye konuştu.

"PANDEMİDE ARTAN İHTİYAÇ BİZİM İÇİN FIRSAT OLDU"

Covid-19 pandemisi döneminde uluslararası ticaretin öneminin daha çok anlaşıldığını ve gücünün farkına varıldığını söyleyen Kaya, konteyner ve bunları taşıyan makinalar olmadan sürecin sağlıklı yönetilemeyeceğini ve bu bağlamda söz konusu dönemde artan ihtiyacın fırsat olarak değerlendirdiklerini dile getirdi.

Makinaların 15-20 yıl kullanım ömürleri olduğu bilgisini veren Kaya, sözlerine şöyle devam etti:

"Türkiye'de makineyi satmak istiyorsanız yeni bir ihtiyaç gerekiyor. Yeni makine alımı için limanlardaki müşterilerin yeni yatırım yapması ya da mevcut makinaların hurdaya çıkması gerekiyor. Şu anda Türkiye'de kısa vadede çok büyük yatırımlar yok. Uzun vadedeki yatırımlar için araştırmalarımız sürüyor. Bunun haricinde Türkiye'deki birkaç limanla görüştük. Bu firmaların ilk tepkileri çok olumlu, zaten Avrupa'dan belli markalara mahkum kalmışlar, sürekli buralardan satın alınmış. Bunun dışında servisi, bakımı için de sürekli yurt dışından yedek parça almak mecburiyetinde kalıyorlar. Buradan müdahale edebilecek bir ekip, yedek parçası Türkiye'de üretilen bir makina, görüştüğümüz firmalara çok sempatik geliyor."

"ÖZBEKİSTAN'DAN İKİ SİPARİŞ DAHA BEKLİYORUZ"

Rakiplerinin son 3 yılda sattıkları makina sayısının 250-300 civarında olduğunu, uzun ömürlü olmasına rağmen satış rakamlarının yüksek olduğuna dikkati çeken Kaya, dünyadaki vinç ve liman sayılarını göz önünde bulundurulduğunda pazar payının çok yüksek olduğunu ve Avrupa'da 1-2 markanın pazar payının yüzde 60'ına sahip olduğunu belirtti.

İlk hedeflerinin yüzde 50 pazar payı elde etmek ardından da bunu yüzde 100'e çıkarmak olduğunu kaydeden Kaya, "En kısa sürede yurt dışına açılmak istiyoruz. Özbekistan demir yolları çalışmamızdan, teknik mühendislik danışmanlığımızdan çok memnun kaldı. Özbekistan'da bu makinanın kullanılabileceği yaklaşık 16 bölgeleri var. Diğer 14'ü yatırım kapsamında. İlk etapta birkaç ay içerisinde Özbek demir yollarından gene iki adet sipariş bekliyoruz." diyerek sözlerini tamamladı. (AA)
 

Güncelleme Tarihi: 16 Haziran 2021, 16:50
YORUM EKLE
YORUMLAR
Hüseyin   Gülman
Hüseyin Gülman - 2 ay Önce

Başarılar

Radyo

Aha

Dergiler