Otomotiv ve endüstri sektörlerinin küresel çapta tedarikçilerinden Schaefflere-mobiliteye yönelik elektrikli araçlar için özel olarak tasarladığı iki yeni ürünü TriFinity üç sıralı tekerlek rulmanı ve santrifüj diskli yüksek verimli bilyalı rulmanı pazara sundu.

"YÜKSEK HASSASİYETLİ ÇÖZÜMLERİNİ ENTEGRE EDİYOR"

Yeni ürünleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Schaeffler AG Otomotiv Teknolojileri CEO’su Matthias Zink, inovatif rulman teknolojilerinin ürün DNA’larının temel parçasını meydana getirdiğini ve Otomotiv Teknolojileri departmanlarının başarısının temelini oluşturduğunu söyledi.

Zink,"Schaeffler, hem geleneksel güç aktarım sistemlerini hem de elektrikli güç aktarma organlarını ve şasi sistemlerini daha da geliştirerek daha sürdürülebilir hale getirmek için, verimli ve yüksek hassasiyetli rulman çözümlerini bu sistemlere entegre etmeye çalışıyor." diye konuştu. 

MÜŞTERİLERİYLE ÇALIŞARAK YENİ SEVİYEYE TAŞIMAYI AMAÇLIYOR

Sinerjiyi artırmak ve özel çözümlerinin geliştirme sürelerini kısaltmak adına 2022'nin başında Otomotiv Teknolojileri bölümü içinde yeni bir Rulman iş birimi kuran firma, bu alandaki çalışmalara yoğunlaştı.

E-mobilitenin rulman alanında büyük bir fırsat olduğuna dikkat çeken Schaeffler Otomotiv Teknolojileri Bölümü Rulman İş Birimi Başkanı Dr. Dieter Eireiner, bilhassa bilyalı, silindirik makaralı ve konik makaralı rulmanlarda agresif satış potansiyeliyle gelecek birkaç sene içinde kuvvetli bir büyüme beklediklerini belirtti. 

Şimdiden bilinen araç üreticilerinin bulunduğu birçok umut vaat eden geliştirme projesinde yer aldıklarını kaydeden Dr. Eireiner, yenilikçi rulman teknolojilerin araç gamını büyük ölçüde artırdığı için hafif ticari ve ağır vasıta araçlar açısından da önemli olduğunu ifade ederek "Müşterilerimizle birlikte çalışarak rulmanları yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyoruz." dedi.

ELEKTRİK TÜKETİMİNDE TASARRUF SAĞLIYOR

Firmanın TriFinity ürünü, elektrikli aktarma organlarında kullanılmaya yönelik dizayn edilen üç sıralı bir tekerlek rulmanı olarak dikkat çekiyor. Standart iki sıralı bilyalı rulmanlar büyüklüğünde olan ürün, daha büyük aks yüklerinin transferine imkan veriyor.

Diğer rulmanlara göre daha uzun hizmet ömrü ve daha iyi sabitlik vadeden ürün, tasarımıyla da önceden yüklenen konik makaralı rulman ünitelerine bir alternatif sunuyor. Konik makaralardan bilyalara geçiş, sürtünme torkunda ve sabitlikte önemli iyileşmeler sağlayarak FTP75 test döngülerinde araç başına elektrik tüketiminde yüzde 0,7 azalma imkanı veriyor.

DAHA AZ KARBON AYAK İZİNE OLANAK TANIYOR

Ürünün Schaeffler’in alından freze teknolojisi ile birleşimi, daha küçük çaplara sahip tekerlek rulmanı üniteleri şeklinde küçültme çözümlerine ve dolayısıyla azaltılmış rulman ve sızdırmazlık elemanı sürtünmesine, optimize edilmiş rulman ağırlığına ve daha az karbon ayak izini mümkün kılıyor.

Aynı boyutlarda uygulanan boşluksuz alından freze teknolojisi rulman ağırlığını azaltırken, bileşenin de yüzde 50’ye kadar daha fazla tahrik torku aktarmasını sağlıyor. Ek olarak, rulmanın montajını kolaylaştırıyor ve elektrikli araçlardaki gürültü emisyonunu azaltıyor. 

MAGNA ÖDÜLÜNÜ KAZANDI, YENİLİK ÖDÜLÜNE ADAY GÖSTERİLDİ

Schaeffler’in santrifüj diskli yeni yüksek verimli bilyalı rulmanı, elektromobilite uygulamaları için yüksek performanslı, sürtünme için optimize edilmiş, sürdürülebilir bir ürün olarak öne çıkıyor.

KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI

Söz konusu ürün gerek sızdırmaz rulman gerekse açık rulman tasarımlarının avantajlarını buluşturuyor. Her rulman için 0,3 Nm daha az sürtünme ve yaklaşık 0,1/km kadar CO2 emisyon azaltımına olanak tanıyan ürün, genel performans üzerinde büyük etki oluşturan akıllı, sade ve yalın bir çözüm olarak dikkati çekiyor.

Açık rulmanın 10 katı hizmet ömrü bulunan rulmanlar, aynı zamanda maliyeti de büyük oranda azaltıyor. Bahsi geçen bütün özelliklerinin yanında yenilikçi yapısı sayesinde Magna Tedarikçi Ödülü’nü kazanan ürün, 2022 Almanya Yenilik Ödülü’ne de aday gösterilerek başarısını kanıtladı.