Karbon salınımı ile iklim krizinin gün geçtikçe daha da kötüye gittiği dünyada, otomobil devleri fosil yakıt ile çalışan araçlardan, elektrikli otomobile geçiş takvimlerini açıklamaya devam ediyor. Otomotiv üreticileri ve Orijinal Ekipman Üreticileri, 2030 senesine kadar elektrikli araçlara ve bu araçların bataryalarına yarım trilyon dolardan fazla harcamak üzere yatırımlarını artırmayı planlıyor.
Batarya pazarı 2028’de 175 milyar dolara ulaşacak.

Küresel araştırma şirketi Meticulous’un 2021 senesinde yapmış olduğu bir araştırmaya göre; batarya pazarının 2021'den 2028'e kadar senelik yüzde 26'lık bir bileşik büyüme oranı elde edeceği ve 2028 senesine kadar 175,11 milyar dolara ulaşacağı bekleniyor. EV’lerde en yaygın kullanılacak olan bataryalardan olan lityum iyon bataryalar, herhangi bir biçimde hasar gördüğü taktirde tehlikeli ve çok daha yüksek maliyetlerin oluştuğu olumsuzluklara neden olabiliyor.

Sınıf 9 Tehlikeli Mallar (Ambalaj Grubu II) olarak sınıflandırılan EV bataryaların taşınma süreci için katı güvenlik düzenlemeleri uygulanırken, bataryalarda kullanılacak ambalajların da BM sertifikalı olma mecburiyeti maliyeti yükseltiyor.

GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ

MALİYETİ 2,2 MİLYAR DOLARI BULUYOR

EV batarya teknolojisi hala yolun başındayken, taşımada kullanılacak olan karton ambalajın yalnızca pahalı değil, hemde kısa vadeli olduğu belirtiliyor. Hasarlı bataryalardan dolayı geri çağrılan araçların, otomotiv üreticilerine toplamda 2,2 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor. OEM’lerin geri çağırmalardan kaynaklı problemlerin çözümü için optimize edilmiş taşıma ve ambalaj çözümlerine yöneleceği öngörülüyor.

"ALAN KULLANIMI OPTİMİZE EDİLİYOR, TASARRUF SAĞLIYOR"

Teknoloji ve inovasyonla tedarik zincirine yönelik akıllı ve verimli çözümler sunarak 60 ülkede faaliyette bulunan CHEP, otomotiv parça tedarikçileri ve OEM’lere yeni EV teknolojilerinin nakliyesini için özel çözümler üretiyor. CHEP'in Eurobin ve IsoBin ürünleri, otomotiv sanayisinin gelişen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlandı.

EV bataryaları için yeniden kullanılabilir konteynerlerin, karton alternatiflerinden daha fazla koruma sunduğunu dile getiren CHEP Türkiye Otomotiv Avrupa Bölgesi Kilit Müşteriler Lideri Engin Gökgöz, “Karton kutularla karşılaştırıldığında, CHEP’in dayanıklı konteynerleri taşıma sırasında daha fazla koruma sağlayarak hasarı önlüyor. Ayrıca, CHEP’in BM onaylı yeniden kullanılabilir ve standart konteynerlerinin ölçüleri doğrultusunda batarya hücre ve modüllerinin tasarlaması, daha yüksek bir ambalajlama yoğunluğu sunuyor. Böylece deniz konteynerlerindaki alan kullanımı büyük ölçüde optimize ediliyor ve ikinci bir maliyet tasarrufu sağlıyor” ifadelerini kullandı.