CEM KARATAY -  Tekstil sektöründe faaliyet gösteren, Çorlu’da 35 bin metrekare üzerine kurulu entegre bir tesiste kumaş üretimi yapan Karsal Örme'nin Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Köksal, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 sürecinden güçlenerek çıktıklarını, 4 yılda toplamda 50 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirmeyi planladıklarını söyledi.

Her yıl düzenli olarak büyüyen bir şirket olduklarının altını çizen Köksal, pandemi öncesinde ocak ayında 4 aylık üretim kapasitelerini doldurduklarını, Çin’den kayan yüklü siparişlerin Türkiye’ye geldiği ancak frene bastıklarını belirtti.

Şubat ayında sipariş alımlarını azaltarak ham madde alımlarını durdurduklarını ve bu sayede mart ayında Türkiye’yi etkisi altına alan Covid-19 krizinden etkilenmediklerini vurguladı.

“ÜRETİME ODAKLANDIK”

Köksal, 20 Mart itibarıyla şalterleri indirdiklerini, kemik bir ekiple finansal kararlar alarak pandeminin en ağır döneminde üretime odaklandıklarını ve bu anlamda verimli bir süreç geçirdiklerini belirtti.

Pandemi döneminde çalışanlarının mağdur olmadığını ifade eden Köksal, kronik rahatsızlığı olduğu için çalışamayan personellerinin maaşını cebinden ödediğini, bugüne kadar hiçbir çalışanlarıyla mahkemelik olmadıklarını kaydetti.

“PANDEMİ OLMASAYDI CİRO HEDEFİMİZE ULAŞACAKTIK”

Önümüzdeki 4 yılda şirkete 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını söyleyen Köksal, “Şirketimizde son 4 -5 yıldır hep üzerine koyarak ilerliyoruz. Örneğin, yaklaşık olarak 2016’da 117 milyon TL, 2017’de 151 milyon TL, 2018’de 202 milyon TL, 2019’da da 260 milyon TL ciro yaptık. Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi olmasaydı 2020’ye başlarken hedeflediğimiz 300-350 milyon TL arası ciro hedefine ulaşmış olacaktık. 4 yıl içinde 50 milyon dolarlık ciddi yatırım yapmayı planlıyoruz.” şeklinde konuştu. 


İMALAT YAPAN ŞİRKETLER ARASINDA İLK ÜÇTEYİZ
 

Tekstil sektöründe erkek üst gruba imalat yapan firmalar arasında ilk üç içerisinde olduklarına dikkat Hüseyin Köksal, 2020 yılını değerlendirdi ve 2021 yılı hedeflerine dair açıklamalarda bulundu.


“ÜRETİMDE VERİMLİ BİR DÖNEME GİRDİK”

Sektörde güçlü adımlarla büyüyerek yollarına devam ettiklerini ifade eden Köksal, pandemi sürecinde mali konulara ilişkin doğru kararlar aldıklarını kaydetti.

Yıllık bazda yaptıkları planlamaları aylık olarak yapmaya başladıklarını aktaran Köksal, üretime odaklanarak üretimde verimli bir döneme girdiklerinin altını çizdi.

“MEDYAYA SICAK BAKIYORUM”

Köksal, insana yatırıma büyük değer verdiklerini, dinamik, yenilikçi ve kendini sürekli yenileyen bir ekiple belli sermaye gücüne ulaştıklarını belirterek, yeni girişimcilik hedeflerinin bulunduğunu söyledi.

Yurt dışı pazarını büyütmeyi amaçladıklarını ifade eden Köksal, tekstilde vardıkları noktadan memnun olduklarını belirterek farklı yatırım fırsatlarını değerlendirmeye aldıklarını ve medya dünyasına sıcak baktıklarını dile getirdi.

HÜSEYİN KÖKSAL KİMDİR?